[Pardus-kullanicilari] ÇILDIRMAK üzereyim, Grub yardým

electronic user esunay at gmail.com
10 Þub 2007 Cmt 13:43:26 EET

Öncelikle birçak yanlış anlaşılmayı düzeltmem gerek.

Bilgisayarımda sata disk yok ve anakartımda standart iki tane PATA ide ve
Pci kartı olarak da
Silicon İmage 680 Pata ide raid kartı mevcut. Ve tüm diskler haliyle pata.

Boot iÅŸlemine gelince.
Zaten tarihi eser olan anakartım pci raid kartı üzerinden boot işlevini
yapmıyor. Raid kartı kullanım
klavuzuna baktığımda biosa pach yapmamız gerektiğini öğrendim ve biraz da
korktuğumdan yapmadım.
Bu yüzden bilgisayarın biosu raid kartındaki diskleri boot edilebilir olarak
görmüyor.

Aslına bakarsanız benim aklıma neden boot işlemini yapamadığı hakkında bir
fikir geliyor.
Normalde bios ve windowsun görmediği bu kart üzerindeki diskleri pardusun
görmesi ve sanırım yanlış diske grubu ve yanlış diske mbr yazmasından
kaynaklanıyor. (her ne kadar pek bi yeni
olsamda linuxta...)

Jumper ayarı konusuna gelirsek.
Jumperların hepsini teker teker ben taktım ve herbiri kendi kanalını
kullandığı için çakışma
imkansız. Zaten raid kartını şuan raid için kullanmıyorum, sadece aynı
anakart ide kanalına iki cihaz takıp performans kaybetmemek için
kullanıyorum. Şematize edecek olursam.

Anakart                               Raid kartı
-------------------------------       --------------------------------
Primary---Master-->Samsung 20GB       Primary---Master-->Seagate 160GB
       ---Slave -->BoÅŸ                       ---Slave -->BoÅŸ
Secondary-Master-->ComboIDE5232       Secondary-Master-->BoÅŸ
       ---Slave -->BoÅŸ                       ---Slave -->BoÅŸ

Grub conf dosyasından bahsetmişsin ki ilk kurduğumdan beri linux ve windowsu
bir arada hiç
kullanamadığım için deneyemedim. Ayrıca o dosyaları da sizden ilk defa
duyduğumu söylemem sanırım bir anlam ifade ediyordur size :). Yinede uğraşıp
bunları yazmanız çok sevindirici ve
pes etmeme yolunda etkileyici.

Birkaç mesaj önce de bahsedildiği gibi çalıştırılabilir cd yi indirdim ve
denedim. Bu çalıştırılabilir cd
için birtek şey söyleyebilirim.
SÃœPERRRRR!!!
Bilgisayarımda sorunsuz olarak ağ kartından tvkartına seskartına herşeyi
tanıdı. Tek bir sorun vardı
monitörüm 1024*768 68Hz olarak windowsta ek hızla çalıştırılabilirken
nedense pardusta 800*600 60Hz üzerine çıkartamadım.

DivX filmden mp3 dosyalarıma tüm ntfs disklerime erişip okumakla kalmadım,
yazma özelliklerinin de ntfs de sorunsuz olduğunu gördüm.

Ve herşeyden ziyade dün tekrar denedim ve KDETV yi kullandım,(ki şu ana
kadar pardusta
en favori programım) referans olması için belirteyim yaklaşık 1 ay önce
aldım AVerMedia
Tv Studio 203 Radyolu modelini kullanıyorum. İlk önce kdetv yi açarsanız
çalışmıyor ancak
tasma ya gidip çokluortam tv kartı yapılandırmasından Avermedia tv phoneyi
tuner kısmından
philips pal bg yi seçer ve kdetv den doğu avrupayı seçip kanal ismi
algılamayı açarsanız kanalları
çok güzel buluyor ve avermedianın kendi programının bile yapamadığı şeyi
yapıp kanal adlarını
yakalayabiliyor. İşte bu bence manyak bi özellik. Ve şimdi son vuruşa
geliyoruz....
Tv kartının kumandasını bile hiç ayar gerektirmeden tanıyor!!!!!! Buna
diyecek bişey bulamıyorum
yalnız...

Son olarak,
Şu günlerde bilgisayarımla fazla ilgilenemiyorum ancak son bir deneme daha
yaptım.
Bilgisayarıma System commander adlı bir uygulamayı kurdum. Daha önceleri
yaptığım gibi
Pardusu gene kurdum aynı şekilde hddye, swap alanı da oluşturdum. Ancak
kurulumun en sonunda
Mbrye grubu yazma dedim. System commander linux ext3 bölümünü gördü, boot et
dedim ancak boot ettirilemez tarzı bişeyler dedi. Bende pardusu kurduğumla
kaldım. System commander bilgisayarımda yüklü, pardus da kurduğum bölümde
komada ve daha hiç başlatamadım kendi
diskimden, sormak istediÄŸim
1- Grubu şimdi pardusun bulunduğu ikinci hdd bölümüne kursam iş
hallolurmu???
2- Bu çözüm olursa, grubu pardus-live cd sinden grub-install komutuyla
kurabilirmiyim???
3- EÄŸer kurabilirsem grub kurulumuna pardusu birinci diskin ikinci
partitionuna kurulma emrini
hangi argümanlarla belirtebilirim ( hdc1,hda... gibi bişeyler vardı sanırım
ama tam olarak hiç hatırlamıyorum)???
4- Bunları yaparken mbr me zarar verir miyim???(en çok bundan korkuyorum)

Not: eğer bu denediklerim de olmazsa ve artık dermanım kalmışsa bu sefer
raid kartından
2. diski çıkartıp tekrar kurulumu denicem.

Cevap yazan arkadaşlara tekrar tekrar teşekkürler. Umarım ben de sizin kadar
bilgili olabilir ve
başkalarına yardımcı olabilirim. Çünkü okulumuzda bilgisayarla ençok
ilgilenen ve açıkçası
bilgisi olanlardan biri benim ve herkes bana Pardusa geçmek konusunda
sorular soruyor
(hocam bile :)), denemeye korkuyorlar (birçoğu), bu yüzden benim öğrenmem
birçok kişinin
öğrenmesi demek ve bu da büyük bir sorumluluk. Bol parduslu günler. :)

--
ESGProduction(c)2006