[Pardus-kullanicilari] ÇILDIRMAK üzereyim, Grub yardým

Tuncer Altay tunc.eraltay at gmail.com
9 Þub 2007 Cum 20:58:00 EET

Biraz geç ama belki fikir verebilir benzer sorunları bende yaşamıştım. Bir
sata bir de pata diske sahip idim sata üzerinde win32+linux pata disk
üzerinde win32+win32 kurulu şekilde sistemimi açabiliyordum. Bu konuda
dikkat edilmesi gerekenler kabaca

1-Bios amaçlarınıza uygun yapılandırılmış mı?
 *Hem sata hem pata desteği birlikte açılmış mı?
 *Hangi diskin boot önceliği var?
2-HDD'lerin jumper ayarları doğru mu? Hem pata hem sata uyumuna göre "with
non-ide disk" vb. seçimlerine dikkat edilmeli ve tabii ki master , slave
durumu da önemli.
3-grub.conf dosyasında "remapping" işlemi için

map (hd0) (hd1)
map (hd1) (hd0)   gibi

gerekli satırların eklenmesi gerekiyor. İlgili konuları nette araştırarak
öğrendiğim gibi sizde aradığınızı belirttiğim ayrıntıları dikkat ederek
bulabilirsiniz.

Eski bir grup.conf örneği aşağıda: sadece fikir vermek için.

default 0
timeout 8
splashimage = (hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz

title=  Pardus 1.0
 root (hd0,0)
 kernel (hd0,0)/boot/kernel-2.6.14.4-15 root=/dev/sda10
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 85
<http://liste.uludag.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari>
splash=silent,fadein,theme:pardus CONSOLE=/dev/tty1 lang=tr quiet
 initrd=(hd0,0)/boot/initrd-2.6.14.4-15

title= WinXP
map (hd0) (hd1)
map (hd1) (hd0)
rootnoverify (hd1,0)
makeactive
chainloader +1

Bu arada yeni yapılandırılmış dosyanıza göre grub nasıl mbr'ye
yazdırılıyor öğrenmelisiniz.
Bu işleri kolaylaştırmak için çalışan CD'yi edinmeniz iyi olur. Birde
Win98 açılış CD'si
MBR'i düzeltmek için (fdisk/mbr komutuyla) yardımcı olur. Yeniden xp
kurmanıza gerek
olmayan durumlar yaşadığınızı anlıyorum yaptıklarınızdan. Mantığı kavramaya
çalışın o kadar eziyeti başlarda bende çekiyordum ama şimdi çabuk
buluyorum nedenleri.

Kolay gelsin

07.02.2007 tarihinde huseyin bilen <bilenhuseyin at gmail.com> yazmış: