[Pardus-kullanicilari] kimya programı arıyorum

okan ESENTURK oesenturk at yahoo.com
2 Þub 2007 Cum 05:03:18 EET

oncelikle bir seyi acikliga kavusturayim. Ben linuxda yeniyim o yuzden linux icinde isinize yariyabilecek programlar hakkinda bilgim yok.

3d modelleme den kastiniz nedir anlamadim. Cizdiginiz programi uc boyutlu gormeyi kastediyorsaniz. Para vermekten kacinmazsaniz chemdraw ve chem3d programlari egitim amacli ucuza satiliyor ama bu amerika icin tabi. turkiye'ye kaca olur bilemem. Alternatif olarak basit ama islevli chemsketch (acdlabs, linux versioyunu var mi bilmiyorum) kullanabilirsiniz. Onun haricinde daha basit ISIS/Draw (http://www.geocities.com/athens/thebes/5118/obc/isis.htm) var. Linux ortami icin simdilik bir bilgim yok.

Eger modellemeden kastiniz molecular mech, semi-emp yada ab-initio hesap yapmaksa onu tek bir programda bedava bulamazsiniz. Asil hesap programi icin onerim GAMESS olur. Yalniz girdi dosyasini elle hazirlamaniz gerek. PC icin grafiksel hazirlama programlari var ama linux icin bilmiyorum. Ciktisina da bir cok programla bakabilirsiniz. Mesela  basit ama is gorur ChemCraft (http://www.chemcraftprog.com/download.html) var. Lite surumunu indirip kullanabilirsin.

Birde Tom'un sayfasi var orda programlar hakkinda daha fazla bilgi bulabilirsin
http://users.ugent.be/~tkuppens/chem.shtml

Levent güzel <leguzel at gmail.com> wrote: madem yardým edeceksiniz ben o linklerde bayaðý bi dolaþtým ancak 3d
modelleme ile ilgili iþe yarayabilir birtek Ghemical programýný
bulabildim. yanlýz molekül formüllerini yazmak için bir program
bulamadým. bilginiz varsa direk bir program ismi verirseniz sevinirim.
özellikler molekül formülleri yazmak için open office içine
gömülebilecek bir eklenti yok mudur acaba? sabrýnýz ve yardýmýnýz için
teþekkür ederim

2007/2/1, okan ESENTURK :

Levent GÜZEL