[Pardus-kullanicilari] "KERNEL PANIC" hatası !

Dr.Erol SANER esaner at abgs.gov.tr
24 Ara 2007 Pzt 21:12:33 EET

Merhabalar,

Yaklaşık 1 yıldır pardus le kullandığım makinam, son güncellemeleri
yaptıktan sonra açılmaz oldu. Aslında güncellemelerden hemen sonra
açıldı, fakat bir adım sonrasında, diğer HD'deki windows ile çalıştıktan
sonra pardus'a dönemedim. Açılışta, "Freeing unused kernel
memory" benzeri bir mesaj verdikten hemen sonra:

Assertion failure in dx_probe() at fs/ext3/namei.c:383: "...........

şeklinde bir satır ile başlayan bir ekran boyu süren bir hata
raporlamasından sonra, son satır olarak:

Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!

satırıyla son buluyor ve o noktadan sonra hiçbir komut giremiyorum.
Çalışan CD 2007.3 ile boot olup sysinfo:/ dan pardus diskime
tıkladığımda, hem bir hata mesajı geliyor hem de bir konsol penceresi
açılarak boot etmeye kalktığımda gelen (yukarıda açıkladığım) hata
raporunun aynısı geliyor. Öte yandan diske windows'tan ulaşabiliyorum ve
herşey yerliyerinde görünüyor.

Internette 3 saattir aramama rağmen işime yarayacak bir bilgi bulamadım.
Pardus'umu kurtarma şansım olup olmadığını da bilemedim. Yardımcı
olabilecek arkadaş varsa çok hora geçecek. En azından dosyalarımı
kurtarıp yenden pardus kurmam gerekip gerekmediği kararını verebileceğim.

İlgilenebilecek olanlara şimdiden teşekkürler,
Erol SANER.