[Pardus-kullanicilari] sun-jre 1.6.0 ve openoffice

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Ara 2007 Paz 18:53:59 EET

On Sun, 9 Dec 2007 16:37:09 +0200
"enes yıldız" <mavikalemler at gmail.com> wrote:

> Truecrypt kurmak istedim, ancak sourceforge.net te bulduğum grafik
> arayüzü java 1.6.0 istedi ( sun-jre 1.6.0.. ). devel depodan bulup
> kurdum. Truecrypt sağlam bir şekilde çalışıyor hem de grafik
> arayüzle. Ancak openoffice çalışmıyor artık. bağımlılık olarak java
> istediği için olabilir diye düşündüm. windowsta sun-jre 1.6.0 ile
> sorunsuz olara çalışıyor openoffice, pardusta çalışmamasının nedeni
> nedir? açılmıyor bile sadece açılış ekranı görünüyor, sonra
> bilgisayar donacak kadar yavaşlıyor..
>
> konsol çıktısını kopyalamak istedim ama bilgisayar tamamen donduğu
> [...]

 O satırların en sonunda bulamadığı ve sorun yaratan kütüphanenin adını
veriyor, java değişiminden olması yüksek ihtimal. Çıktıyı kaydetmeniz
şart değil, openoffice i komut satırından çalıştırırken

 komut &> bilgi

 ile komutun çıktısını bilgi isimli dosyaya kaydettirebilirsiniz. Bir
de bir ihtimal zemberek servisini kapatırsanız sorun çözülebilir ama
emin değilim. Genelde bu tarz bağımlılıklar çok katı oluyor ve ilgili
programları kullanılmaz hale getiriyor, bu yüzden çok kurcalamamak ya
da programları yeni kütüphane ile derlemek gerekiyor.