[Pardus-kullanicilari] Gimp

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Ara 2007 Paz 18:43:11 EET

On Sat, 8 Dec 2007 22:12:25 +0200 (EET)
"hadildonmez" <hadildonmez at mynet.com> wrote:

> Merhaba.
>
> En son güncellemeden sonra Gimp açılmaz oldu. Başlat menüsünden,
> "çalıştır" komutuyla ve herhangi bir grafiğin üzerine tıklayıp&nbsp;
> "birlikte aç" diyerek açamıyorum. Sadece konsoldan gimp komutuyla
> açılıp kullanılabiliyor. Konsolda açılırken şu uyarı çıkıyor:
>
> "$ gimp
> /usr/lib/gimp/2.0/plug-ins/xsane: GIMP desteği kayıp

 pisi search-file /usr/lib/gimp/2.0/plug-ins/xsane

 komutu ile bu dosyanın nereden geldiğini bulup o paketi kaldırmayı
deneyebilirsiniz. Bende herhangi  bir sorun yok, ama bu dosya da yok.
Sanırım bu dosya yüzünden açılmıyor.

> (gimp:5339): LibGimpBase-WARNING **: gimp: gimp_wire_read(): error"
>
> Çalıştır penceresinden veya bir resmin üzerine tıklayıp "birlikte aç"
> dediğimde ise:
>
> "KDEInit 'gimp-remote-2.3' programını başlatamadı.:
> Could not find 'gimp-remote-2.3' executable." diyor.

 Bu başka bir sorun. Gimp in çalıştırılabilir dosyalarının adı pakette
değişti, ancak desktop dosyalarında da düzeltildi. Sizde bu düzelmemiş.
"Menüyü düzenle" gibi bir işlem mi yaptınız ? Eğer öyle ise bu
çalıştırılabilir dosyaların isminden sürüm numarasını çıkarmanız
yeterli olmalı, (gimp-2.3 ü gimp e çevirmek gibi)