[Pardus-kullanicilari] HP - Pardus kurulum problemi

Gürkan Vural gurkan.vural at gmail.com
4 Ara 2007 Sal 11:21:30 EET

Dil seçimini yaptıktan sonra gelen ekranda e tuşuna basıp edit moda
geç. Sonra kernel ile başlayan satırda tekrar e tuşuna bas. Satırın
sonuna bir boşluk bırakıp acpi=off yazıp entera bas. sonra b tuşuna
basıp boot etmesini sağla.Muhtemelen kurlum cdsi açılacaktır.

Ama acpi=off yaptığımız zaman oluşabilecek performans sorunlarıyla
ilgili dokümanlar var. Eğer dc7700'deki gibi bir sorunsa pci=nommconf
demen yetecektir.

Ayrıca bu makinalarda genelde sata disk var ama biosta ide
emülasyonunda çalışması için ayarlanmışlar. Bu durumda harddisk ve cd
okuyucular dma kullanamadığı için çook yavaş çalışıyor. Eğer sende de
durum böyleyse kernel parametrelerine hda=noprobe hdc=noprobe da
eklemelisin.

Yani muhtemelen kernel parametresi olarak bir boşluk bırakarak
tırnaksız "pci=nommconf hda=noprobe hdc=noprobe" eklemen sorununu
çözecektir.

Kurulum yaptıktan sonra bu ayarlar korunacaktır. Tekrar yapman gerekmeyecektir.