[Pardus-kullanicilari] mkinitramfs sorunu, xen modullerimi eklemiyor

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
2 Ara 2007 Paz 20:58:17 EET

Tekrar selam Onur Hocam, yorumlar asagida

On Dec 2, 2007 4:46 PM, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> wrote:

> [...]
> gelen event lere göre dinlemesi vs. ile hallediyor. Initramfs de
> zamanında udev sıkıntı yaşattığı için kendimiz bir çözüm üretmiştik, bu
> yüzden çalışmıyor. 2008 için yeni bir busybox la bu yapıyı değiştirmeyi
> düşünüyorum ama busybox da çok değişiklik olacak, belki coolplug ı
> biraz değiştirme yoluna da gidebiliriz.

>  Kendini normal bir block aygıt gibi tanıtırsa coolplug ı gerekli
> node ları tanıtacak şekilde değiştirebiliriz. /sys/block/xvda*
> oluşuyorsa bu dizin içinde gerekli bilgiler (node numaraları, tipi vs.)
> oluştuğu için (oluşuyor değil mi ? :)  işimiz kolaylaşacak, altyapı

simdi baktim, ben xen-vbd 'yi modprobe edince, /sys/block altinda xvda1 ve
xvda2 olustu, ls -la ciktisi:
drwxr-xr-x     5  0             0               0  Dec  2  18:41  xvda1
aynisindan bir de xvda2 icin var.

ayrica /proc/partitions icinde major minor numaralari vs. de olusuyor.

>  Xen desteği eklemek iyi olur aslında, ama yöntem konusunda kararsızım,
> daha sisteme bakamadım.

Uygun gorurseniz dizayn asamasinda yorum yapmak isterim, her gunum bu XEN
ile ugrasmakla  geciyor.

> yazdigim init script'i ekte gonderiyorum, esasen gerekliliginden cok
>
>  Xen le fazla uğraşmadım, bu sistem Pardus paketleri ile mi çalışıyor
> (bana modülleri kendiniz ekliyorsunuz gibi geldi) ?

Hayir, pardus'u XEN altinda HVM bir domain icine kuruyorum (yani sanki
normal sisteme kurar gibi). Sonra performans icin disk ve network
suruculerini Paravirtual olanlarla degistirmeye calisiyourm. Bunun icin,
XEN'in ustunde calistigi Dom0 sistemin xen hypervisor paketinin kaynak
kodunu indirip, pardus'un oldugu partition'a kopyalayip, icindeki
unmodified_drivers klasorunu README yonergesi dogrultusunda derliyorum. Bu 4
modul uretiyor, xen-platform-pci (pci aygiti), xen-vbd (pv disk suruculeri),
xen-vnif (xen sanal ethernet karti) ve xen-balloon (bellekle ilgili kucultme
buyutme isleri).

Bu modulleri /lib/modules/kernel-version/ altina uygun bi yere atip, depmod
-a yapip, initramfs'in icine de koydugumda, acilis sirasinda sadece /boot
partition icin ioemu kullanip (yavas), sonra PV suruculerle devam
edebiliyorum (hizli).

Gerci burada initramfs'i icin isine sokmanin gerekliliginden emin degilim,
sistem, kendi /sbin/init 'i calistirip, /etc/fstab 'daki / (root)
partition'i tekrar mount ediyorsa (ki acilista remounting root as read write
gibi bir mesaj geliyor) zaten root xvda (pv surucu ile) kullanbileceginden
belki de gerek kalmaz. (ama burada da pardus'un sanal disk aygitini hem
ioemu hem de PV olarak export etmek gerekir dom0'da, benim bu metodda sadece
/boot aygitini ioemu export etmek yeterli).

--
>  Onur Küçük                                      Knowledge speaks,
>  <onur.--.-.pardus.org.tr>                       but wisdom listens

Emre