[Pardus-kullanicilari] mkinitramfs sorunu, xen modullerimi eklemiyor

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Ara 2007 Paz 17:46:08 EET

> xen-vbd block device, xen-vnif de virtual network interface yaratiyor.
> Coolplug bu xen-vbd modulunu probe etmiyor cunku bu moduller
> xen-platform-pci modulune gereksinim duyuyorlar ve sanal disk
> olusturuyorlar (xvda). Ilginc olan, eger normal calisan sistemde
> modprobe yaparsam /dev altinda gereken device'lar yaratiliyor, sadece
> bu busybox ortaminda yaratilmiyor, elle yaratmak
> gerekiyor /proc/partitions altina bakarak.

 Normal sistemde bu işi udev yapıyor, gerekli kural setinin olması,
gelen event lere göre dinlemesi vs. ile hallediyor. Initramfs de
zamanında udev sıkıntı yaşattığı için kendimiz bir çözüm üretmiştik, bu
yüzden çalışmıyor. 2008 için yeni bir busybox la bu yapıyı değiştirmeyi
düşünüyorum ama busybox da çok değişiklik olacak, belki coolplug ı
biraz değiştirme yoluna da gidebiliriz.

> buna bakmam lazim dogrusu.

 Kendini normal bir block aygıt gibi tanıtırsa coolplug ı gerekli
node ları tanıtacak şekilde değiştirebiliriz. /sys/block/xvda*
oluşuyorsa bu dizin içinde gerekli bilgiler (node numaraları, tipi vs.)
oluştuğu için (oluşuyor değil mi ? :)  işimiz kolaylaşacak, altyapı
coolplug içinde hazır.

> Guzel, tabii benim derdim xen altinda oldugundan bunun icin ekstra bi
> eklenti yapmaya degmez.

 Xen desteği eklemek iyi olur aslında, ama yöntem konusunda kararsızım,
daha sisteme bakamadım.

> yazdigim init script'i ekte gonderiyorum, esasen gerekliliginden cok
> emin degilim ama su anda sistemi grub'da (root= ve xenpv=)
> parametleri ile PV suruculerle ya da standard ioemu suruculeriyle
> acabiliyorum, istersem dogrudan donanim ustunde de calistirabilirim
> sanirim.

 Xen le fazla uğraşmadım, bu sistem Pardus paketleri ile mi çalışıyor
(bana modülleri kendiniz ekliyorsunuz gibi geldi) ?