[Pardus-kullanicilari] mkinitramfs sorunu, xen modullerimi eklemiyor

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
3 Ara 2007 Pzt 21:20:20 EET

> simdi baktim, ben xen-vbd 'yi modprobe edince, /sys/block altinda
> xvda1 ve xvda2 olustu, ls -la ciktisi:
> drwxr-xr-x     5  0             0               0  Dec  2  18:41
> xvda1 aynisindan bir de xvda2 icin var.
>
> ayrica /proc/partitions icinde major minor numaralari vs. de olusuyor.

 coolplug da /proc/partitions a bakmıyoruz. /sys/block daki dizinde
device node un numaralari dev isimli bir dosyada yazıyor (bu modüllerde
de yazıyor olmalı) oradan alıyoruz. Orada disk tipi ile ilgili başka
bilgiler de var, genelde sys den okuyoruz bu tarz bilgileri.

> Uygun gorurseniz dizayn asamasinda yorum yapmak isterim, her gunum bu
> XEN ile ugrasmakla  geciyor.

 Tabi ki lütfen, ama bunu 2008 sürecinde yapmak niyetindeyim. Şu anda
2007 için riskli olabilecek değişikliklerden kaçınıyoruz.

> Gerci burada initramfs'i icin isine sokmanin gerekliliginden emin
> degilim, sistem, kendi /sbin/init 'i calistirip, /etc/fstab 'daki /
> (root) partition'i tekrar mount ediyorsa (ki acilista remounting root
> as read write gibi bir mesaj geliyor) zaten root xvda (pv surucu ile)
> kullanbileceginden belki de gerek kalmaz. (ama burada da pardus'un
> sanal disk aygitini hem ioemu hem de PV olarak export etmek gerekir
> dom0'da, benim bu metodda sadece /boot aygitini ioemu export etmek
> yeterli).

 Aslında şimdilik yolladığınız betik değişikliği yeterli gibi görünüyor
bana. Ayrıca initramfs den asıl sistemin init ine geçilirken mesela ağ
bağlantısı ile ilgili olan modülün asıl sistem tarafında (belki
modules.autoload.d ile) yüklenmesi de sorun yaratmamalı.

 Bu konu ile iligili değişiklikleri 2008 aşamasında yapmamızda fayda
var. Ama şimdilik kendiniz yaptığınız değişikliklerde lazım olursa tabi
ki buradan da konuyu devam ettirebiliriz :)