[Pardus-kullanicilari] Linux'e gecmek istiyorum.. Kurulum & Donanim hakkinda yardimci olur musunuz?..

Alper Somuncu alpersomuncu at gmail.com
13 Aðu 2007 Pzt 14:09:17 EEST

On Monday 13 August 2007 13:56:42 Emre Çetiner wrote:
> Merhaba!..

Merhaba,

> 1. Bilgisayarimda hem windowsu, hem de bir linux i$letim sistemini ayni
> anda cali$tirabilir miyim?..
> Ornegin / Hard diskimi "C:", "D:" ve "E:" olarak bolumlendirip; "C:" ye
> Linux u, "D:" ye windowsu kurabilir miyim?..
> Bu $ekilde yaptigimda, acili$ta hangi i$letim sistemini acmayi istedigimi
> sorar mi?..
Evet, bu ÅŸekilde kurulum yapabilirsiniz.

> 2. $u an "D:" surucumde bir cok muzik ve film dosyayi war.. Bunlarin
> silinmesine yol acmadan, "C:" surucusunu nasil 2 parcaya ayiririm?..
> Birinci soruda yazdigim gibi birine Windows, birine Linux kuracagim ya ;)
C: sürücünüzde windows olduğunu varsayarak, D: 'deki film ve müziklerinizi
yedekledikten sonra, D:'yi 2 parçaya ayırabilir, ayırdığınız E: bölümüne
Pardus'u; D bölümüne de film ve müziklerinizi koyabilirsiniz. Hem windows hem
de Pardus'tan D:'ye sorunsuz eriÅŸim saÄŸlayabilirsiniz.

> 3. Linux  kurulacak bolumun dosya sistemi ne olmali? (Fat32 vb.)
Pardus kurulum sırasında "Pardus sistem dosyaları" seçeneğini E: sürücüsünde
seçerseniz otomatik biçimlendirecektir.

> 4. Iki i$letim sistemini de kurmu$ olmam bilgisayarda herhangi bir
> karga$aya ve soruna yol acar mi?..
Hayır, kesinlikle.

> 5. http://www.casperstore.net/pinfo.asp?pid=1240 adresinde ozellikleri
> yazan bir dizustu bilgisayar kullaniyorum..
> Acaba linux i$letim sistemi driverlarimi tanir mi?.. Kendiliginden
> tanimadigi durumlarda, driverlari nerden bulabilirim?..
> Ornegin / Ekran kartimi tanimayacagini soyleyenler war, kendim nasil
> tanitabilirim?..
Sürücülerde sorun yaşayacağınızı zannetmiyor, paket yöneticisinden ekran
kartınız ile ilgili sürücüleri yükleyebilirsiniz. Büyük ihtimalle otomatik
tanıyacaktır.

> 6. Bilgisayarima en uygun Linux hangisidir? (Pardus, Fedora, Ubuntu vb.)
Pardus, tabii ki :)

> 7. Cok sik kullandigim Photoshop programini Linux uzerinden cali$tirmam
> mumkun mu?.. Bunun yaninda WarCraft III Linux'ta cali$iyor mu?..
> Eger cali$iyorsa bu oyunu online oynayabilir miyim?..

Photoshop yerine, ondan daha etkili özelliklere sahip Gimp programını
Pardus'ta kullanabilirsiniz. WarCraft III çalıştırmayı denemedim, oyunla aram
pek olmadığı için, burada ilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır.

> 8. Linux'te dosya yukleme nasil yapilir?.. Windows gibi ustune cift
> tiklayarak bir programi yukleyebilir miyim?..
> .tar.gz gibi farkli uzantilari olan dosyalar icin farkli komutlar war
> midir?.. Bu komutlari ogrenebilecegim bir site war mi?..
tar.gz, tar.bz2 uzantılı dosyalar için, arşiv içindeki "README" veya "INSTALL"
dosyalarını okuyabilirsiniz. Birkaç basit komutla kurulum yapmanız mümkün.
Bunun haricinde Pardus'ta contrib isminde harika bir depomuz var, aradığınız
birçok programı bu depoda bulabilirsiniz. Birkaç tıklama ile paket
yöneticisinden kurabilirsiniz.

> $imdilik bu kadar =) Eger Windows ve Linux'u ayni anda kullanabiliyorsam
> sorun olacagini sanmiyorum, zamanla kurcalayarak ogrenirim artik =)
> Te$ekkurler!
> Emre
Liste arşivlerinde küçük bir arama ile bu sorularınız hepsine cevap
bulabilirdiniz. :)
Teşekkürler..