[Pardus-kullanicilari] Linux'e gecmek istiyorum.. Kurulum & Donanim hakkinda yardimci olur musunuz?..

Emre Çetiner tatenen.4 at gmail.com
13 Ağu 2007 Pzt 13:56:42 EEST

Merhaba!..

Ben Linux'e gecmek isteyen bir windows kullanicisiyim.. Linux hakkinda
herhangi bir bilgim yok..
Bu yuzden size soracak bir suru sorum war =) Zaman ayiran herkeze $imdiden
te$ekkur ederim!..

1. Bilgisayarimda hem windowsu, hem de bir linux i$letim sistemini ayni anda
cali$tirabilir miyim?..
Ornegin / Hard diskimi "C:", "D:" ve "E:" olarak bolumlendirip; "C:" ye
Linux u, "D:" ye windowsu kurabilir miyim?..
Bu $ekilde yaptigimda, acili$ta hangi i$letim sistemini acmayi istedigimi
sorar mi?..

2. $u an "D:" surucumde bir cok muzik ve film dosyayi war.. Bunlarin
silinmesine yol acmadan, "C:" surucusunu nasil 2 parcaya ayiririm?..
Birinci soruda yazdigim gibi birine Windows, birine Linux kuracagim ya ;)

3. Linux  kurulacak bolumun dosya sistemi ne olmali? (Fat32 vb.)

4. Iki i$letim sistemini de kurmu$ olmam bilgisayarda herhangi bir karga$aya
ve soruna yol acar mi?..

5. http://www.casperstore.net/pinfo.asp?pid=1240 adresinde ozellikleri yazan
bir dizustu bilgisayar kullaniyorum..
Acaba linux i$letim sistemi driverlarimi tanir mi?.. Kendiliginden
tanimadigi durumlarda, driverlari nerden bulabilirim?..
Ornegin / Ekran kartimi tanimayacagini soyleyenler war, kendim nasil
tanitabilirim?..

6. Bilgisayarima en uygun Linux hangisidir? (Pardus, Fedora, Ubuntu vb.)

7. Cok sik kullandigim Photoshop programini Linux uzerinden cali$tirmam
mumkun mu?.. Bunun yaninda WarCraft III Linux'ta cali$iyor mu?..
Eger cali$iyorsa bu oyunu online oynayabilir miyim?..

8. Linux'te dosya yukleme nasil yapilir?.. Windows gibi ustune cift
tiklayarak bir programi yukleyebilir miyim?..
.tar.gz gibi farkli uzantilari olan dosyalar icin farkli komutlar war
midir?.. Bu komutlari ogrenebilecegim bir site war mi?..

$imdilik bu kadar =) Eger Windows ve Linux'u ayni anda kullanabiliyorsam
sorun olacagini sanmiyorum, zamanla kurcalayarak ogrenirim artik =)
Te$ekkurler!
Emre