[Pardus-kullanicilari] pardus performansı

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
6 Ağu 2007 Pzt 08:52:48 EEST

Arkadaşlar
İçimizde Profesyonel,orta ve amatör kullanıcılar mevcut.Her kullanıcı
bilgisi tecrübesi doğrultusubda birşeyler yapıp sistemini bir diğerine
karşın farklı hızda veya farklı performans da kullanması
mümkün.Şahsımolarak amatör sayılan sınıf (Masa üstü kullanıcısı)
sistemini açtığı zaman
yeterli verimi alıyor ve problem yaşamıyorsa o sistem onun için
idealdir.Birsistemin ideal oluşu sizi uğraştırmaması , antivirüs
programının miyadının
dolduğu için yenisini 40.-$ vererek aldırmaması ve tabi spor olsun diye
arasıra format attırmaması olmalı.Evet açılış 20 saniye winxp de lakin
seçtiğim programa girmesi için 20-25 saniye bekletiyor velhasılı açılış ile
Firefox açılışı 1 dakikayı buluyor.Pardus da da aynı sürede internete
çıkıyorum suse de ise bu 2 dakika oluyor.Tabi İnternete çıktıktan sonra eğer
256Kbps bir ADSL kullanıyorsanız en hızlı sayfayı Pardus da
açabiliyorum.Winxp de günü geldiğinde ihtiyaç duyduğum fakat senede bir
gereksinim olabilecek bir program ihtiyacımda buyrun gişeye yatırın
bedelini.Tabi piyasa ekonomisinin kapitalizmin ana kaynağı ve felsefesi
"nefes aldığın kadar havanın bedelini öde".Özgür olmayı sistemimin kendime
özgü olması İnternette dolaştığımda kuyruğuma takılan olmadığı için ekstra
antivirüs programımına gereksinim duymadığım için tabii ki internette sayfa
çevirirken kahve molasına ihtiyaç duymadığım için doğal olarak da özgür
ruhlu olduğum için Pardus u seçtim.Hal böyle olunca diğer sistem
seçeneklerinide, o sistemin artılarını da eksilerini de buna göre
yapıyorum.MS Windows dan bu güne vista hariç tek bilip kullandığım elimin
alıştığı tek bilebildiğim sistem oluşu.Unix ve Linux un ise kullanım kurulum
zorlukları nedeniyle erişilmez oluşuydu ki merak ile birkaç deneme ve
başarısızlık,sistemi kuramama ve de kurduktan sonra eller havaya.Pardus un
kurulum ve kullanım kolaylığı yanı sıra daha önceki linux tabanlı denediğim
sistemlerde tanıtamadığım printer+scanerimi tek seferde tanıması sempatimi
kazandı.Başlarda linux mantığından bi haber oluşum MSDOS u unutmuş olmam
Konsoldan neyi nasıl yapacağımı bilememem zorlasa da bu listeye attığım
maillere aldığım cevaplardan sonra herşey yerli yerine oturmaya
başladı.Birsistemi diğer bir sistemle mukayese etmek bence yersiz siz
hangi sistemi
kullanırken kendinizi daha hür daha mutlu hissediyor veya o sistemin size
daha ekonomik olduğunu kabul ile yolunuza devam edersiniz.Kişi özgür dür
özgür iradesiyle dilediğini kullanmakta da özgürdür fakat özgürlüğün bir
bedeli olmamalıdır ve ilave özgürlüklere de bedel ödememelidir.İyi günler

06.08.2007 tarihinde Umut D. <linuxlist at gmail.com> yazmış: