[Pardus-kullanicilari] pardus performansı

Timuçin Kızılay tim at savaskarsitlari.org
6 Ağu 2007 Pzt 06:41:55 EEST

Benim windows ile Pardus'u karşılaştırdığım yok, yanlış anlamışsınız.
Düzgün şekilde kullanılan windows sistemlerin yıllarca çalıştığını
görecek kadar da windows konusunda uzmanım ama kendi bilgisayarlarımda
linux kullanıyorum. Ben bilgisayarların açılma hızlarını karşılaştırmak
konusunu eleştirmek istemiştim. Bilgisayarın açılış süresi benim için
hiç de önemli değil, önemli olan açıldıktan sonrası. Arkadaki
servislerin bilgisayarı biraz olsun yavaşlatacağı doğru ama bu
yavaşlatma o servislerin getirisine değiyorsa katlanılır oluyor. Benim
için Beryl vs. gibi görsel şeyler gereksiz olduğu için o tür şeylerden
uzak dururum ama arka planda çalışan bir veritabanı sunucusunun
bilgisayarımı yavaşlatmasını umursamam. Bu da kullanıcının seçimine
kalmış, herkes ihtiyacı olan uygulamaları kullanır. Tabi ne olduğunu
bilmeden herşeyi yükleyenlerin bilgisayarım yavaşladı diye şikayet
etmeleri doğal.

Pardus'u ya da genel anlamda Linux türevlerini benim için üstün kılan
hızlı olması, bedava olması gibi şeyler değil kodlarının açık olması
yani bizden habersiz birşeyler yapmaya kalkışmaması ve tabi ki daha
güvenli olmaları.

Bilgisayarlarımdan birinde pardus kurulu, diğerinde kubuntu, 3.sünde ise
windows 2000 var. Gördüğünüz gibi KDE kullanıyorum ama KDE'nin hızından
memnunum, tabi bir sürü görsel efektini iptal ettim. KDE'nin
sağladıkları bilgisayarıma bindirdiği yüke değiyor bu yüzden daha hafif
bir masaüstü aramıyorum ama KDE'nin bazı efektleri bana gereksiz geliyor
onları kapatıyorum. Burada aslında bir çeşit denge tutturmak önemli.

Umut D. yazmış: