[Pardus-kullanicilari] Pardus live ve external sabit disk?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
4 Ağu 2007 Cmt 19:03:24 EEST

Recep Bey, bu soru icin yeni bir posta atarsaniz iyi olur. Mehmet Bey'in
harici diskten pardus sorusu ile karisiyor. Baslik farkli olmali.

Mehmet Bey,
Calisan CD dediginiz (live demezseniz daha iyi olabilir) evet her acilista
donanimlari vs. tanir. sorun olmaz. Ancak bunu "calisan cd" haliyle external
diske kuramazsiniz. En azindan ben bilmiyorum nasil yapilacagini.

haliyle siz pardus'u "kurulan" cd'den kuracaksiniz, ama sabit bir diske
degil de, USB diske kuracaksiniz. Linux'ta donanim tanima her sistem
acilisinda bastan yapildigindan o kisimda sorun olmaz. Ancak grafik karti
ile ilgili bilgiler /etc/X11 altindaki

active.card
xorg.conf

dosyalarina yazilir ve her acilista guncellenmez. Bu yuzden bu iki dosyayi
/etc/conf.d/local.stop dosyasinin icinde
rm /etc/X11/active.card
rm /etc/X11/xorg.conf

satirlarini ekleyerek silerseniz, her acilista o sistemin ekran karti
donanimina gore tekrar yaratilacaklarindan sorun kalmayacagi
dusuncesindeyim...

Kolay gelsin,

Emre