[Pardus-kullanicilari] USB modemi tanitmaya calistiktan sonra, internete erisemiyorum

Mevlüt KOÇAK mevlut.kocak at artvin.gov.tr
17 Nis 2007 Sal 11:14:30 EEST

Merhaba emrah bey,

ADLS bağlantınızın 172.XXX.XXX.XXX şeklinde ip alması, modem, bağlantı,
kullanıcı adı vs. ayarlarınızda hata olduğunu gösterir. ADSL
bağlantılarda bu bilgiler yanlış ve hatalı dahi olsa modem bağlantı
kuruyor. Ama ip adresini 172 ile başlayan bir ip adresi olarak alıyor ve
türk telekomun bilgilendirme sayfasına yönlendiriliyor. Bazı
bilgisayarda bu yönlendirme sayfası açılmadığı için sorunu farklı
yerlerde arıyoruz.

İlk önce bağlantı ayarlarınızın, pppo_e veya pppo_a bölgenizda
hangisinin desteklendiğini 4440735 nolu telefondan öğrenebilirsiniz.
(Büçük bir açıklama, t.telekom adsl hizmetini vermek için iki marka
sistem kullanıyor, biri nec, diğeri alcatel. Alcatel olanlarda pppo_e
protokolü, nec lerde ise pppo_a protokolü kullanılıyor.)

Bağlantı ile ilgili ayarlarınızını doğruluğunu teyit ettikten sonra ip
adresiniz 8x.xxx.xxx.xxx formatında ise ayarlarınızda sorun yok
demektir. Yine bağlanamıyorsanız. Bu sefer bilgisayar ayarlarına bakmak
lazım.