[Pardus-kullanicilari] intel HDA ses kartı

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
6 Nis 2007 Cum 09:19:15 EEST

Öncelikle, konsoldan "alsaconf" komutu ile
kartınızı tanıtıp yapılandırmış
olmanız gerekir. Sonrasında da aşağıdakilerin
hepsini teker teker denediniz
mi?

/etc/modules.d/snd-hda-intel  isimli bir dosya
oluşturun ve içeriğini şöyle
ekleyin.

options snd-hda-intel model=HEDE
ya da
options snd-hda-intel model=HEDE position_fix=1

burada HEDE için bazı seçenekler ekleyeceğiz, hem
position fix seçeneği varken
hem de yokken denemelisiniz. Her seçeneği ekledikten
sonra update-modules
komutunu çalıştırıp bilgisayarınızı baştan
başlatın. Bir tanesi doğru seçenek
olmalı. Tabi bu işlemler root yetkisi ile
yapılmalı. Seçenekler,

3stack              3-jack in back and a headphone out
3stack-digout   3-jack in back, a HP out and a SPDIF
out
5stack              5-jack in back, 2-jack in front
5stack-digout   5-jack in back, 2-jack in front, a
SPDIF out
6stack              6-jack in back, 2-jack in front
6stack-digout   6-jack with a SPDIF out
w810                3-jack
z71v                  3-jack (HP shared SPDIF)
asus                 3-jack (ASUS Mobo)
asus-w1v          ASUS W1V
asus-dig           ASUS with SPDIF out
asus-dig2         ASUS with SPDIF out (using GPIO2)
uniwill               3-jack
F1734               2-jack
lg                      LG laptop (m1 express dual)
lg-lw                  LG LW20/LW25 laptop
tcl                     TCL S700
clevo                 Clevo laptops (m520G, m665n)

yani model=3stack ya da model=asus gibi.

Öncelikle şu seçenekleri deneyiniz, her denemede
sadece bir options satırı
olacak.

options snd-hda-intel model=z71v position_fix=1
options snd-hda-intel model=6stack
options snd-hda-intel model=asus position_fix=1

ne yaptıysam olmadı lutfen yardım

http://liste.uludag.org.tr/pardus-kullanicilari/2007-March/019173.html

> İntel HDA ses kartımdan ses alamıyorum yardımcı
> olabilecek arkadaş var
> mı? Pardus ta acemiyim ona göre anlayabileceğim
> şekilde anlatılırsa
> sevinirim

Yahoo! kullaniyor musunuz?
Simdi, 1GB e-posta saklama alani sunuyor
http://tr.mail.yahoo.com