[Pardus-kullanicilari] pisi paket kurarken root şifresi neden istemiyor

Gürkan Vural gurkan.vural at gmail.com
3 Nis 2007 Sal 12:24:35 EEST

bu tartışmaları en başından beri takip ediyorum. benim düşüncem şöyle:
root kullanıcısını konsolda kimse açık bırakıp gitmez, ama siz kurulum
yaptığınız bir kullanıcıyı farkında olmadan açık bırakıp
gidebilirsiniz. çünkü o sizin sürekli kullandığınız kullanıcıdır. bu
durumda bu tip işlemler için şifre sorması bence daha uygundur.
konsoldan işlem yaparken sorup görsel uygulama da sormaması da bir
tezat oluşturuyor düşüncesindeyim.

ayrıca güvenlikte katmanlı yapı önemlidir. zaten ekran
kilitlenebiliyor deyip daha alt katmanda alabileceğiniz bir önlemi
almamak güvenlik açısından uygun bir seçim değildir. sonuçta bütün
bunlar tartışılıp en iyi çözüm bulunacaktır. hepinize iyi
çalışmalar...