[Pardus-kullanicilari] pisi paket kurarken root þifresi neden istemiyor

Ekrem SEREN ekrem.seren at parduslinux.org
3 Nis 2007 Sal 13:09:11 EEST

Benim fikrim, ortalama bir kullanıcının her gün sık yaptığı işler için
"wheel" grubundan faydalanılması yönünde. Günde birkaç paket kurup
kaldırıyorsam, sıksık evde web sayfa denemelerim için apache'yi tekrar
başlatıyorsam her defasında güvenlik için uzun bir şifre koyduğum root
kullanıcısı şifresini girmeme gerek kalmamalı. Bu işlemlerin her birinde
"güvenli" olduğu düşüncesiyle şifre girmek bana saçma geliyor.

Sistem eğer, bu işlemler için şifre girilmesi gereken bir ortamda ise o
zaman, daha önce de önerildiği gibi, sistemi sürekli kullanan kullanıcıyı
wheel grubundan çıkartırım ve güvenliği çevre şartlara karşı biraz daha
arttırırım.

Bu durumda sistemi hangi amaçla kurduğum önem kazanıyor. Belki bu YALI ile
halledilebilir. İhtiyaca göre Pardus henüz kurulurken, kullanıcının wheel
grubunda olmaması seçilebilir.

03.04.2007 tarihinde Gürkan Vural <gurkan.vural at gmail.com> yazmış:

--
Ekrem "havan" SEREN