[Pardus-kullanicilari] pisi paket kurarken root şifresi neden istemiyor

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Nis 2007 Pzt 16:01:05 EEST

On Monday 02 April 2007 15:05:53 Ali Tuna wrote:
> Aslında istemesi gerekmez mi.

 Hayır. Her işlem yaptığınızda parola girmek güvenliği arttırmaz. Pardus'da
UNIX sistemlerin mevcuttaki grup kavramını işlev bazında yetkilendirmek için
kullanıyoruz. Örneğin wheel grubundaki kullanıcılar temel sistem yönetimi
işlevlerini yerine getirebiliyor (paket kurmak gibi), pnpadmin grubu
tak-çıkar aygıtların yönetimini (yazıcı gibi) yapabiliyor vs. vs. Paket
kurmasını istemediğiniz kullanıcıyı wheel grubuna eklememeniz yeterlidir.

> Mesela ben sistemin başında değilken biri bir
> program kurarsa bu güvenlik açısından bir sorun teşkil etmez mi?

 Güvenliğin ilk şartı fiziksel güvenliktir. Siz fiziksel güvenliği
sağlamadığınız sürece diğer önlemlerin pek bir faydası kalmaz.

 Bilgisayar başından kalktığınızda herhangi birinin bilgisayarınıza erişimine
izin vermek istemiyorsanız ekranı kilitleyebilirsiniz (sanırım öntanımlı
kısayolu ctrl-alt-L).