[Pardus-kullanicilari] Affınızla bir konu daha

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
10 Eyl 2006 Paz 14:07:08 EEST

 Merhaba,

> Bir komşumun kızının (15yaş) hiçte kuvvetli olmayan makinasına
> (celeron 700, 128 Ram) pardus 1.1 alfa2 kurdum..
> çok da güzel kullanmaya başladı ve arkadaşlarına hava bile atar hale
> geldi fakat;

 Çok güzel :)

> babası güneydoğuda görevli ve babasıyla internetten kamera ve mikrofon
> kullanarak sık sık görüşmek istiyor (xp de bunu msn ile yapıyormuş).
> amsn de görüntülü görüşme var ses yok, skypede ses var görüntülü
> iletişim yok.
> İki programı beraber kullanmaya çalıştık ancak makinenin gücü yetmedi.
> Amsn nin sayfasında sesli görüşme için hazırlık olduğuna dair bilgi
> var skype bir bilgi yok.

 Kendim denemedim ama pek çok kullanıcı Skype'ın sağlıklı çalıştığını
söylemişti. Diğer yazılımlar da sağlıklı çalışıyor olabilir. Bir iki
dikkat edilecek nokta;

 - Mutlaka güncellemelerinizi yapın. Sorunlar depoda çözülmüş ama
sisteminize yansımamış olabilir

 - Aynı anda iki adet "kamera kullanan" yazılım çalıştırmayın. Biri
kamerayı ele geçirince diğeri kullanamaz.

 - Ses ayarlarını çift yönlü olarak ayarlayın. Yapılandırma merkezi ->
Ses ve çoklu ortam -> Ses sistemi -> Donanım -> İki yönlü  seçeneğini
açın.

 Bir de kullandığınız uygulamaların ayarlarını kurcalayın. Örneğin ses
girdisi olarak "line in" e ayarlı olabilir ama siz mikrofon girişinden
ses alıyor olabilirsiniz