[Pardus-kullanicilari] Pisi sorunu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
3 Kas 2006 Cum 18:38:55 EET

03.11.2006 tarihinde virüs spam <virusspamster at gmail.com> yazmış:

> Pisiyle güncelleştirme yaptığımda yada bir paket kurduğumda ilk başlarda
> sorunsuz kuruyor 100% geldiğinde öyle kalıyor.Bekliyorum uzun süre öyle
> kalıyor.Sonunda iptalée bassam İşlem iptal ediyor diyor bu sefer böyle
> kalıyor.. OTURUMU kapatıp açmak zorunda kalıyorum.Bi kere oturumu
> kapatırken pisi çöktü dedi ve grafik ekranına geçemedi.Pardusu baştan
> kurdum.Birkaç kerede böyle olunca OTURUMU rahat açıp kapatıyordum.Amabilgisayarı kapttığımda ve tekrar açtığımda yine grafik ekranına
> geçemeiyordu.Bu sorun yüzünden 1 haftada 4 kez format çektim.Şuan pardusu
> [...]

böyle durumlarda formata gerek yok biraz cebelleş derim. pisi takıldığı
zaman mesela dediğin şekilde olunca;
ctrl+alt+esc
kombinasyonunu kullan. bu esnada "kuru kafa" işareti çıkacak onunla kapatmak
istediğin
sorunlu herhangi bir programı kapatabilirsin. ama sakın masaüstüne veya
görev çubuğuna bu işlemi yapma!!!!...
ayrıca ctrl+alt+backspace kombinasyonuyla oturumu tekrar başlatabilirsin.
restarta gerek yok genelde...

pisi ile problem yaşadığında yeni açtığın oturumda diğer konu başlığında
yazdığım komutlarla konsole kullan.
bu durumda ne hata verdiğini görüp çözüm arayabilirsin. sadece pisinin
düzgün çalışmaması kolayca giderilir.
paketi elle indirirsin ve kurarsın. burada bütün paketler var
:)<http://paketler.pardus.org.tr/pardus-1.1>
veya genelde pisinin veri tabanında problem olunca

sudo pisi rebuild-db

komutuyla veri tabanını yeniden inşa edebilirsin....
sorunlarını yaz bildiğimiz kadar yardımcı olurum veya olurlar....
kolay gelsin...