Re: [Pardus-kullanicilari] Linux deðil, Linüks

Bülent Potur bpotur at gmail.com
23 Mar 2006 Per 13:27:06 EET

Burada sorun bizim abcmizde olan ya da olmayan harfler sorunu. x,w,q
harfleri.
Şimdi Amerikalılar alfabelerinde olmamasına rağmen Türk mü yazıyorlar yoksa
Turk mü yazıyorlar. Yani karakter işlemci ile ü harfini bulup yazıklarına
hiç şahit oldunuz mu. Bana bazan Bulent bazan da Bluent diye yazarlar.
Bülent diye yazanına hiç rastlamadım. Siz hiç bir ilaç adı dışında
dilimizde ANGELIQ - angeliq sözüne rastladınız mı? Hep Anjelik diye yazılır
ve okunur.
Daha vahim bir durum abcmizde bulunmayan latin tabanlı özel isimlerde geçen
harflere sahip çıkmaya kalkıştığınızda bir süre sonra da latin tabanlı
olmayan alfabelerde geçen özel isimleri de özel harfleri ile yazmak
dayatması ile karşı karşıya kalınabilir. O isimler de o şekilde müseccel
marka olabilirler. Grek, Kiril, Japon, Çin, Arap, İsrail vb harfler gibi.

23.03.2006 tarihinde Arda Çetin <arda at linux-sevenler.org> yazmış: