Re: [Pardus-kullanicilari] Linux deðil, Linüks

Bülent Potur bpotur at gmail.com
23 Mar 2006 Per 11:05:52 EET

Amerikan vatandaşı değilim ama ismimi Bulent olarak yazdım.
Şirin de sanırım Sirin olarak yazılır.
Vatandaşları okuduğunda okuduğunun ülkemizde anlaşılması için okunduğu
ÅŸekliyle yazmak isteyen birisi Shereen olarak yazabilir.
Henry Kissinger'in soyadını Amerikalılar Kisincır, Fransızlar Kisinjer
olarak okurlar idi. Rahmetli Dışişleri Bakanımız İhsan Sabri Çağlayangil ise
aynen Kissinger olarak, yazılanı Türkçe harflerle okur idi.
x harfi abcmizde olmadığı için linuks olarak yazılabilir. linuks olarak da
okunabilir. linüks şeklinde okunması Fransız eğitimini çağrıştırıyor. Çünkü
Fransızlar "u" harfini "ü" olarak okurlar.
Okunduğu şekilde yazar isek. Fransızlar bize Türk ülkemize de Türki
diyorlar. İngilizcede ü harfi olmadığından İngilizler bize Törk ülkemize de
Törki diyorlar. Sözcüğün İngilizcedeki anlamı daha doğrusu o ülkelerde
ilköğretimde okuyan bazı çocuklarımız ile alay edilmiş olması nedeni ile
bazılarımız ülkemizin resmi adını değiştirme gayretine girdi. Dilimize
İtalyancadan girmiş olan Turchia Turkiya Türkiye yerel resmi adını kabul
ettirmek istiyorlar da Fransızlarla ilgili bir faaliyet duymadım yani onlara
siz de Türki demeyeceksiniz Türkiye diyeceksiniz demiyorlar.
Bizim burada bir bilgisayar programcımız var. Hep bilmiş bir tavır ile
Linaks diyip duruyor idi. Fransızlar  Linüks diyorlardır eminim. Ama
İngilizce konuşanların Linaks dediğine şahit olan var mı? Her ne ise Linus
amcamız Linuks diyor diye aydınlatanlara teşekkür ediyorum.
Bülent Potur

23.03.2006 tarihinde Hayrettin KÖROĞLU <hayrett at gmail.com> yazmış: