[Pardus-kullanicilari] Ağ yazıcısı Sorunu

Onur Küçük onur at uludag.org.tr
9 Mar 2006 Per 10:43:51 EET

 Merhaba,

Perşembe 9 Mart 2006 10:24 tarihinde, Faruk Taştepe şunları yazmıştı:
> Bu yazıcı aynı zamanda XP ye bağlı bir makinede paylaşıma açılmış durumda.
> Dediğiniz gibi SMB den aradığımda da XP yüklü makineyi görüyorum ama ona
> bağlı olan yazıcıyı göremiyorum.
> Onur arkadaşım. Ağ yazıcısını seçtiğimde Yazıcı adresine
> 255.0.0.0/10.0.0.14yazıyorum ama port kısmına ne yazacağımı
> bulamıyorum dolayısıylada
> ilerleyemiyorum.

 ipp yazıcısında ayarlada alt ağ için 10.0.0 yazmanız yeterli, diğer ayarlar
öntanımlı olarak kalabilir

> IPP ağ yazıcısını seçtiğimde ise yazıcı URI: yine
> 255.0.0.0/10.0.0.14yazarak yazıcıyı kurdum ama çıktı alamadım
> Kod olarakta aşağıdakini verdi
> A print error occurred. Error message received from system:
>
> cupsdoprint -P 'HPLazerjet' -J 'KDE Print Test' -H 'localhost:631' -U
> 'root' -o ' multiple-document-handling=separate-documents-uncollated-copies
> orientation-requested=3' '/usr/kde/3.5/share/apps/kdeprint/testprint.ps' :
> execution failed with message:
> client-error-not-possible

 Listede aynı isimde sürücüler göreceksiniz. İsminde "hpijs" geçen sürücüyü
tercih etmeniz gerekiyor. Böyle bir sürücü yoksa hplip paketini mutlaka
kurun. Ayrıca güncellemelerinizi de yapın, ghostscript pakedinde bazı
problemler vardı.

> Tarama yapamıyorum çünkü benim girdiğim değerleri kabul etmiyor. Sadece
> ayarlardaki kendi değerleinde tarama yapıyor bunlarda 127.0.0.*:631 yada
> 9100-9101veya 9102

 Yazıcı ipp destekliyorsa öntanımlı ayar (631) düzgün çalışacaktır.