[Pardus-kullanicilari] make uninstall ve make clean yeterli mi?

Engin Uysal engin19 at gmail.com
1 Mar 2006 Çar 17:11:29 EET

Paketi olmayan yazılımları "./configure, make, make install" standart
üçlüsü ile kurduktan sonra "make uninstall ve make clean" komutları ile
sistemden kaldırabileceğimizi öğrendim.

Bu konuda derin bilgi sahibi arkadaşlara sormak istediğimse, bu işlemin
pisi paketi kurup kaldırmak kadar sağlıklı olup olmadığı? Yani bu
komutlarla yazılımı kaldırsakta sistemde yine de artıkları kalır mı?

Tam olarak temizliyorsa, paket yöneticisinin tek işlevi bu olayı
metinsel yerine görsel olarak yapması mı? Paket yöneticisinin bu
komutlara nazaran avantajı nedir?

Neden paket yöneticisi yerine bu bahsettiğim komutlarla kaynaktan
yazılım kurmayı tavsiye etmezsiniz?

Deneyimlerinizi aktarırsanız iyi olur. Kurmak istediğim birkaç yazılım
var, boşu boşuna sistemi şişirmek istemiyorum. Nasıl olduklarını
bilmediğim için pisi paketi için istek de yapmak istemiyorum.

Saygılarımla,
Engin Uysal