[Pardus-kullanicilari] Çağrı

Mustafa msen63 at ttnet.net.tr
30 Tem 2006 Paz 14:03:58 EEST

        Bu mesajı Pardus'un hızlı yükselişine vurgu yapmak için yazıyorum.
Pardus geliştiricilerinin olağanüstü gayretleri ile kısa zamanda çok büyük
yol katedildi.Tüm olumsuzluklara ve dev engellere karşın Pardus'umuz umut
veren yükselişini sürdürüyor. Bu yükselişin devam edebilmesi ve hedefe
ulaşılabilmesi açısından stratejik planda önemli olduğunu düşündüğüm bir
konuya değinmek istiyorum.Özelde Pardus, genelde ise Linux dağıtımlarının
Windows'ta olmayan birçok avantaja sahip olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak
burada bir noktaya dikkat çekmek istiyorum: Windows bu günkü yaygınlığını
sahip olamadıklarıyla değil, sahip olabildikleriyle başarıyor.Bu durumda
Linux'cuların önündeki aşılması gereken en büyük engel de bu noktada ortaya
çıkıyor.Linux dağıtımlarının gerçek başarıya ulaşma yolu, Windows'un sahip
olamadıklarının yanında sahip olduklarının da en azından önemli bir kısmına
sahip olabilmekten geçiyor.Bunların en başında ise standartlaşma ve buna
bağlı olarak gelişen kullanım kolaylığı var.Bu konuda yapılabilecek farklı
eleştirilere şöyle cevap vermek isterim: Bütün yollar Roma'ya çıkabilir.Yani
Roma'ya ulaşmanın alternatif yolları sayıca sonsuz olmasa bile sonsuza yakın
çoklukta olabilir. Ancak bizim için önemli olan en kestirme ve en güvenli
olan yoldur.Kısacası Linux camiasındaki aşırı çok başlılığın ve
dağınıklılığın giderilmesi gerekiyor.Bu görevin başarılmasına en büyük
katkıyı da Pardus'un yapacağına inanıyorum. Şu an henüz çok kıt olan Linux
bilgilerimle bile, Pardus'umuzun yakın bir gelecekte Windows'un tahtını
sallamaya başlayacağını görebiliyorum.(Birçok kişinin ''çok abarttın''
dediğini duyar gibiyim.) 20. yy'ın 1. çeyreğinde, Atatürk önderliğindeki Türk
Halkı, tüm Dünya'ya örnek olan ''mucize'' kabilinden bir devrim
gerçekleştirmişti. Şimdi de aynı şeyi yazılım Dünyasında ''Atatürk Gençliği''
gerçekleştiriyor.İşte: Atatürk gençliğinin büyüklüğü ve gücü!
     Herkesi bu büyük projeye katılmaya ve destek vermeye çağırıyorum.

Mustafa ŞEN
MANİSA