[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1 grup yapılandırmasında hata

selim ok selimok at gmail.com
12 Tem 2006 Çar 19:54:03 EEST

Hasan Bey,
Tepkimin neye oldugunu anlayabildiginizi sanmiyorum, lüffen yanis anlamayin,
biraz acmamda fayda oldugunu düsünüyorum. Söyle bir gönderilen mesajlara
gözgezdirdigimiz zaman, göreceksinizki is hata bildirme boyutundan cikip,
projenin(en azindan kismen alfa sürümün) basariz oldugunu söylemeye kadar
variyor. Yapilmasi gereken ne gereksiz sekilde pohpohlamak, nede gereksiz
yere sikayet edip zirlamaktir. Problem uyarilara ragmen kaybettigi veriler
hakkinda insanlarin sizlanmasidir, elbette bunun ne can sikici bir durum
oldugunun bilincindeyim, üzerinde aylarca calistigim bir projeyi
dikkatsizligim yüzünden kaybetmistim, 1 hafta bilgisayarin dügmesine
dokunamamistim, bunun ne demek oldugunu biliyorum. Burada alfa sürümü
deneyen herkesin ayni heyecan icinde oldugundan da eminim, ama tekrar
söylüyorum,
> Bence hatalara tolerans gösteremeyenler, en iyisi bu isin icine hic
> girmesinler.
Hataya tolerans göstermek, onu görmezden gelmek degil, uygun bir sekilde
aktarmaktir, yapilan is dogru ancak yapilis sekli yanlis, bende tam bundan
bahsediyorum.

Bütün bunlarin(veri kayiplari, büyük hatalar vs.) olabilecegi önceden
bildirilmisken, onlarca kez uyarilmisken, verilmesi gereken tepki bu düzeyde
olmamaliydi, sonuc olarak karsi taraf size Hatasiz, tamamiyle kararli bir
sürüm sunmadi.
Bahsettigim kültür, insanlarin alfa deyince akillarina gelen yada gelmeyen
seyden kaynaklaniyor, o kültüre sahip olsaydik, bütün bunlari konusuyor
olmazdik.

>Size önerim,bu mantıkla kimseye bir şey önermeyin,istekli ve meraklı
>kişileri de soğutursunuz 'bu işler'den.Dikkatsizlik,acelecilik,hedef
>kitleyi dikkate almayan tavırlar,onlara tepeden bakmalar...bu ve
>benzeri engeller imparatorlukları bile yollarından eder.

Sakin yanlis anlamayin, ben bu islerden cok anladigimi filan idda etmiyorum.
Ancak alfa'nin hedef kitlesi diye bahsettiginiz kitlenin, anlamsizca
homurdanan kitle oldugunu sanmiyorum. Kimseyi kücük görme niyetinde
olmadigim gibi, kendimide büyük görmüyorum, en nihayetinden bende linux'la
pardus sayesinde tanistim, 2 aylik bir tecrübem var, ancak biraz takip
ederseniz alfanin siradan kullanicilara yönelik olmadigini anlarsiniz, demek
istedigim, alfa ve kararli sürümün hedef kitlesi KESINLIKLE ayni degildir!
Umarim demek istedigimi anlamissinizdir. Tavsiyemi israrla tekrar etmek
istiyorum,
onlarca uyariya ragmen bütün riskleri göze alip!! yinede bu deneyin icine
giriyorsaniz, ya sonuclarina katlanin, yada hic bu ise girmeyin.!
Girersenizde karsilastiginiz sorunlarin görünmesi gereken yer ->
http://bugs.uludag.org.tr/
Daha ayrintili bilgi icin :
http://www.pardus-wiki.org/index.php/SSS#Hata_Raporlama_.2F_Yard.C4.B1m

Bu konuda söylenebilecek herseyi söyledigime ve aslinda daha önceden de
duyarli arkadaslarin söyledigine inaniyorum, sanirim bu söylediklerime
yazilan cevaplarin cevabi yine bu söylediklerimdir.

Saygilar
Selim OK

12.07.2006 tarihinde Hasan Ozcelik <hasanozcelik35 at gmail.com> yazmış: