[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1 grup yapılandırmasında hata

Hasan Ozcelik hasanozcelik35 at gmail.com
12 Tem 2006 Çar 03:44:10 EEST

11.07.2006 tarihinde selim ok <Sikayet eden
> arkadaslara sesleniyorum, hic böylesine büyük bir projenin icinde bulundunuz
> mu, hic genis capli BIR program yazdinizmi, bir isletim sistemi icinde
> soruna yol acabilecek yüzlerce faktör oldugunun bilincinde misiniz, bu proje
> icinde olanlarin is yükünü biliyor musunuz?
Bu kadar çaplı bir proje olmasa da,windows'un pek bilinmediği bir
tarihte iyi bir projeyi tek başıma başarmıştım.
10 Mayıs'ta,yeni sürümün ertelendiği açıklandığında,bu deneyimimden
yola çıkarak Pardus proje ekibinin içinde bulunduğu psikolojik
sıkıntıya burada değinmiştim.
> Evet en basta dedigim gibi bu bir kültür meselesidir, ..
>
> Bence hatalara tolerans gösteremeyenler, en iyisi bu isin icine hic
> girmesinler.
Kültür ve bilimden ne anladığınızı kestiremedim ama,Pardus gibi
değerli bir projeden,sizin önerinizle mahrum kalmam çok mantıksız
olurdu.

> Bunun disinda, bu projeye katkisi olan herkesi tebrik ediyorum, gercekten
> gögsümüz kabariyor, su anda kendime ait bir bilgisayarim olmadigindan 1.1'i
> deniyemiyorum, ancak 1.0'a hayran olmustum. 1.1 icinde daha iyisinin
> olacagina eminim. Umarim bu yolda sizi hic bir engel durdurmaz, arkanizda
> onbinlerce insan var ve her gecen gün de artiyor. Bende burda, yasadigim
> yerde elimden geldigince herkese PARDUS'u ve basarisini anlatiyorum.
Size önerim,bu mantıkla kimseye bir şey önermeyin,istekli ve meraklı
kişileri de soğutursunuz 'bu işler'den.Dikkatsizlik,acelecilik,hedef
kitleyi dikkate almayan tavırlar,onlara tepeden bakmalar...bu ve
benzeri engeller imparatorlukları bile yollarından eder.
Grub konusunda yaşadığım olumsuzluğu,belki biraz sitemkar bir biçemle
buraya aktarmam doğru değildi.
Ama lütfen,bunu,aile içi bir tepki olarak değerlendirin.
Nitekim,ben bu sorunu buraya aktarana kadar,proje ekibinin bundan
haberi yoktu.Bilgiyi alınca da gereğini yaptılar.Önce,deneyicilere
yönelik çözümleri aktardılar,sonra da,bunu ilk a sürümünün devamında
düzeltip sunucuya koyacaklarını belirttiler.
Ben bu hatayı gizleyip,hamasi övgülerle işi geçiştirmiş
olsaydım,kimbilir şu ana kadar ne sıkıntılı deneyimler buraya
dökülecekti.Kaldı ki,ben şundan da kesinlikle eminim:Bu hatayı bir
şekilde farketmiş olsalardı,1.1a sürümünün sunucuya verilişi belirli
bir süre daha ertelenirdi.
Sonuç olarak:
1.Pardus projesini yürüten ekibin tümüyle,içtenlikle gurur duyuyorum.
Onları çok iyi anlıyor ve çok daha büyük başarıları linux dünyasına
sunacaklarına,hatta,bu kulvarda yeni özgür yazılımcılara önderlik
edeceklerine de inanıyorum.Onlara çok değer veriyorum ve güveniyorum.
2.Pardus 1.1 a,bu haliyle bile mükemmel.Şu ana kadar bildirilen hata
kayıtları ve temel sorunlar giderildiği takdirde,dünya çapında bir
başarıya imza atılmış olunacaktır.(Bugün xp'yi baştan kurmaya kalktım
ve olmazsa olmaz programlarların kuruluşu ile birlikte tamı tamına bir
günümü aldı.)
3.Eksikler,sorunlar,yanlışlar ön plana çıkarılmadıkça mükemmele
ulaşmak olası değil.Bunların ifade biçiminde,kişisel nedenlerden ötürü
olumsuzluklar olabilir.Önemli olan bunları büyütüp,içerik ve amaçtan
sapmalara neden olmamaktır.
4.Kişisel olarak yaşadığım ve büyük ölçüde benim dikkatsizliğimden
kaynaklanan bu mesaj trafiği çok uzadı.
Tüm pardus kullanıcı dostlarımdan rica etsem,kişisel görüş ve
övgülerin ön plana çıktığı,ortam konusu ve amacının oldukça aşıldığı
bu konuyu burada kapatsak ve bugüne kadar olduğu gibi projeye
katkımızı,geri beslememizi yapmaya devam etsek daha iyi olmazmı.
Şimdiden hepinize aydınlık ve güzel günler diliyor,saygı ve
sevgilerimi sunuyorum.