[Pardus-kullanicilari] Notebook Pili

Ahmet AYGÜN ahmet at kivi.com.tr
7 Þub 2006 Sal 00:15:07 EET

Pazar 5 Şubat 2006 15:01 tarihinde, Eyup Ersan şunları yazmıştı:
> ACER TravelMate 4002 WLMi  marka Notebook bilgisayarima WinXP ile birlikte
> PARDUS' u kurdum yaklasik 1 aydir kullaniyorum.. Cok memnunum ellerinize
> saglik..Yanliz Notebook pil izleyicisi calismiyor.. TASMA ile baktigimda
> Cevre Birimlerindeki Dizustu Pili seceneginde su mesaj var..
> " Bilgisayarinizda ACPI parca kurulum olarak yuklenmis. ACPI acik fakat,
> bazi alt secenekleri kapali - en azindan ' AC Adaptor' ve 'Kontrol metod
> Pili' modullerini acip cekirdegini yeniden insa etmelisiniz"
Çok şanslısınız, aynı model bilgisayar kullanıyoruz :)

Derlenmiş dsdt dosyasını şuradan [1] alıp /boot dizini altına koyduktan sonra
alt+f2 ile komut çalıştır penceresini açıp "kdesu
kwrite /boot/grub/grub.conf" yazın ve çalıştırın.

Pardus'un bulunduğu satır topluluğunun en
altındaki "initrd=(hd0,1)/boot/initrd-2.6.14.4-15" satırının sonundaki
initrd-2.6.14.4-15 kısmını silin ve "initrd=(hd0,1)/boot/dsdt.aml" olacak
ÅŸekilde deÄŸiÅŸtirin.

Bilgisayarınızı yeniden başlatın, Tasma'daki Dizüstü Pili bölümüne gidin ve
ayarları yapın.

Not: grub.conf dosyanızdaki (hdX,X) olan kısımları değiştirmeyin, benim
yazdığım (hd0,1) bendeki örnek.

[1] http://ahmet.fasafiso.org/upload/dsdt.aml
--
Ahmet AYGÃœN - ahmet_kivi.com.tr