[Pardus-kullanicilari] 64 bit ve Pardus

Ismail Donmez ismail at uludag.org.tr
4 Şub 2006 Cmt 15:22:24 EET

Cumartesi 4 Şubat 2006 15:13 tarihinde, Vedat YILDIZ şunları yazmıştı:
> Selamlar, amd64bit s939 iþlemcime kurduðum Pardus'ta bir takým hýzlanmalar
> var :) mesela sistem saatim hýzlý ilerliyor ve saat ileri gidiyor, divx
> filmlerde gösterim de normalden biraz hýzlý. ayrýca klavye yineleme hýzýnda
> da artýþ oldu ve tuþlara nerdeyse hemen basýp çekmem gerekiyor ki karakter
> yinelemesi olmasýn. Acaba bu 64 bit'den dolayý mý kaynaklanýyor? biliyorum
> ki pardus henüz 64 bit destekli deðil. Ayrýca anakart bios update ile bu
> sorunu çözenler olmuþ ama bende bu iþe yaramadý. Teþekkürler.

Kernel satırının sonuna disable_timer_pin_1 ekleyip boot etmeyi dener misiniz?

Bunu şöyle yapabilirsiniz:

ALT-F2->kdesu kwrite /boot/grub/menu.lst

kernel (hd0,1)/boot/kernel-XX root=/dev/hda2
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60
splash=silent,fadein,theme:pardus CONSOLE=/dev/tty1 lang=tr quiet

yazan yeri bulun quiet yazan yerin sonuna disable_timer_pin_1 ekleyin yani
şöyle gözüksün :

kernel (hd0,1)/boot/kernel-XX root=/dev/hda2
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60
splash=silent,fadein,theme:pardus CONSOLE=/dev/tty1 lang=tr quiet
disable_timer_pin_1

Kaydedin çıkın, sistemin baştan başlatın.