[Pardus-kullanicilari] dma problemi lütfen yardım

Ismail Donmez ismail at pardus.org.tr
21 Ara 2006 Per 20:28:37 EET

21 Ara 2006 Per 20:12 tarihinde, Levent güzel şunları yazmıştı:
> Çünkü (sanırım) çekirdek derlenirken dma desteği eklenmemiş. root olarak
>
> hdparm -d 1 /dev/hdb komutunu verince (/dev/hdb dvd sürücüm)
>
> /dev/hdb:
>  setting using_dma to 1 (on)
>  HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
>  using_dma    =  0 (off)
>
> çıktısını veriyor. :( Önerilerinizi bekliyorum. Siz cd yada dvd
> kopyalamıyor musunuz?
> Bu problemi yaşamadınız mı?

Anladım, ancak libata'nın şu andaki çekirdekteki versiyonu eski (libata çok
yeni bir sistem zaten). Çalışmaması sürpriz değil. O yüzden 2.6.19
çekirdeğini beklemeniz gerekiyor öncelikle.

CD/DVD kopyalarken sistem çok yavaşlıyor sanırım?

/ismail

--
Bir gün yolda yürüyordum... Bir şarkı duydum... Kalbim acıdı... Bu kadar...