[linux-network] internet ve mail paylaşımı

---------

From: mehmet özpolat (memet@verify.com.tr)
Date: Mon 12 Jan 2004 - 07:04:18 EST

    Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım. Bu grubun herkes için çok faydalı
    olacağını düşünüyorum (Benim gibi yeni başlayanlar için daha faydalı) Hemen
    sorunumu anlatayım. İki ethernet kartı taktığım makinama Mandrake 9.2
    kurdum. Kuruluşta Webmin, squid, iptables, gibi programlarıda full kurdum.
    Mandrake iki ethernet kartımıda tanıdı. Kablo netten internete çıktığımız
    için eth0 olan kartımı kablonete bağladım. DHCP' den ip'sini alıyor ve
    mandrakeden internete giriyorum. İkinci ethernet kartımıda (eth1) local
    ip'miz olan 10.0.0.178 yaptım. Ofisteki diğer 10'lu ipdaki XP makinalar. Hem
    eth0'a hemde eth1'e ping atabiliyor. Ancak internete çıkamıyorlar. Sonra
    biraz araştırmadan sonra bu işin iptables komutuyla olacağını öğrendim.
    Linux makina açılınca. şunları yazıyorum
    echo "1" >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward
    echo "1" >/proc/sys/net/ipv4/ip_dynaddr
    iptables -t nat -F
    iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUAERADE

    Herhangi bir clientten ( gateway'ini eth1 ip'si verdim + explorer' a eth1 ip
    ve port 80 dedim ) internete bağlanmayı denediğimde çıktım ama çok yavaştı.
    mail'i zaten hiç alamıyor.

    Sanıyorum Squid, sendmail filan gibi programlarda birtakım ayarlar yapmama
    gerek ama nasıl yapacağımı bilmiyorum. Webminde kolay olur diyorlar ama
    inanın webmin bana daha karışık geldi. Clientlerin internete çıkmalarını ve
    mail alıp gönderebilmelerini nasıl sağlarım ( proxy olunca daha iyi olur
    tabi ) Bana adım adım ne yapacağımı anlatabilirmisiniz. şimdiden çok
    teşekkür ederim.