[linux-network] Re: Kullanici Izleme

---------

From: Egemen Metin Turan (mturan@metu.edu.tr)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 05:47:25 EST

    Altta anayasanin bir maddesi var, ben bu maddede size (yani ozel bir
    kisiye) internet cafenizde bulunanlarin ne yaptiklarini dinleme hakki
    verildigini gormuyorum. Biraz daha ayrinti isterseniz bununla ilgili
    cezalarin yeraldigi yasa maddelerini de gonderebilirim.

    Bir isi yapabiliyor olmak yapmayi gerektirmez. Iste etik, ahlak burada
    devreye girer. Sizi birileri sikayet edene kadar bile bu isi
    yapmamanizi saglar.

    Ayrica ne yapacaksiniz insanlar icq, msn ve mynette ne yapiyorlarmis
    bilgisini? Deneme yapmak isteyen biri "acaba internet kafedekileri
    nasil dinleyip loglarim?" diye sormaz, "ben networkte gecen trafigi
    nasil izlerim? bunun bir yolu varmidir?" diye sorar. Bosu bosuna
    "dervisin fikri neyse zikride odur" dememisler.

    Saygilarimla,

    Egemen Metin Turan

    C. Haberleşme hürriyeti

    MADDE 22. – (Değişik: 3.10.2001-4709/7 md.) Herkes, haberleşme
    hürriyetine sahiptir. Haberleşmenin gizliliği esastır.

    Millî güvenlik, kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel
    sağlık ve genel ahlâkın korunması veya başkalarının hak ve
    özgürlüklerinin korunması sebeplerinden biri veya birkaçına
    bağlı olarak usulüne göre verilmiş hâkim kararı olmadıkça;
    yine bu sebeplere bağlı olarak gecikmesinde sakınca bulunan
    hallerde de kanunla yetkili kılınmış merciin yazılı emri
    bulunmadıkça; haberleşme engellenemez ve gizliliğine dokunulamaz.
    Yetkili merciin kararı yirmidört saat içinde görevli hâkimin
    onayına sunulur. Hâkim, kararını kırksekiz saat içinde
    açıklar; aksi halde, karar kendiliğinden kalkar.

    İstisnaların uygulanacağı kamu kurum ve kuruluşları kanunda
    belirtilir.

    -------------------
    > Yunus Bey Kardesim etik olarak dediginiz dogru ama bunu ogrenmek
    isteyisim=
    > =20
    > bunu yapacagim anlamina gelmez. Neden kendimi bunu ogrenmekten
    mahrum=20
    > edeyimki.
    > Bir ikincisi Ahlakdisi kelimesini size iade ediyorum benim ahlakimi
    kimse=20
    > sorgulayamaz=20
    >
    > Saygilarimla
    > Iyi Calismalar
    >
    > Sal 06 Oca 2004 11:04 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz:

    Share The Knowledge, protect The Freedom