[Linux] Re: FW: Linux gercekte bedava degil !!!

From: Murat Gezer (gokbilim@hotmail.com)
Date: Mon 28 May 2001 - 17:44:54 EEST

Merhaba,

Linux bedava degil veya bedava tartismasi aslinda simdi baska boyuta
tasindi. Biz ulke olarak nelere bosu bosuna para veriyoruz bir dusunsek...

TR de cikan dergilerde guzel guzel yazilar cikmasi lazim (su an yeterli
degil) program aciklamalari yapilmasi lazim gorsel gorsel. Cunku bizim
ulkemizde bilgisayar kullanicilari kusura bakmayin ama biraz geri.
Kitaplarin cikmasi lazim ama lutfen derme catma tercume ler degil gercek
anlamda guzel guzel bizim insanimiza yonelik olmali. Piyasadaki 1-2 kitap
haric hepsi rezalet. Hele birisi varki (Yazarinin el atmadigi konu PHP kaldi
:)) )neyse ....
Bunlar gerekli cunku maalesef MSCE olan bir cok insan kendisini bilgisayar
dunyasinin krali zanediyor ve sanki bu sertifikanin onu her seyi bilen super
bilgisayarci oldugunu zaneden yoneticilerimiz var. is ilanlarina bakin
yeter.

Ayrica duzgun sekilde calisan bir Linux surumu Ornegin Gelecek veya TrX ne
bileyim Turkuazin yeni versiyonu. Ancak burda da soyle bir sorununumuz var
Turkceler cok farkli oluyor yani Bu gruplarin bir arada ortak bir Turkce
kullanmasi gerekiyor diye dusunuyorum.

yazilim firmalarinin bu surumler icin muhasebe ... programlari yazmasi
gerekiyor. Daha once ben bir yazilim firmasinda Ar-Ge departmaninda bu
girisimde bulundum ama ekonomik kriz nedeniyle ilk iptal edilen proje onlar
oldu :(( Cunku para getirmezmiş. Sunu unutmayalim Firmalar (insanlar) para
ile ayakta kalir. Evet Opensource olmali ama bunun disinda yayginlasmak icin
Ticaret de onemli.
Bu gerekli cunku barI$ 2ın dedigi gibi Firmalar destek ister. yazilim ister.
ister de ister...

Sonra yoneticilerimize bu isletim sisteminin dunyanin bir cok kamu
kurulusunda guvenlik + ekonomik olusu nedeniyle kullanildigini anlatilmasi
gerekiyor. Evet ihaleler Milyon $ lar bazinda daha once dedigim gibi ben
boyle ihale sonucu egitmen olarak calistim ve tahmininizden cok iyi para
kazandim 2 hafta icin. Ve bu ihale Milli Egitim Bakanliginin idi. Yani Burda
MS cook iyi para kazandi ve bundan bir kac sene oncesine kadar bir cok
ulkede bu ihaleleri tek basina aliyordu (niye acaba). ıste bu bakimdan son
zamanlarda saldirgan olmaya basladilar yoksa Linux 90 li yilardada vardi
simdi de var. Pazar paylarindan devleti kaybetdiler. ama bu ulkerin kendi
milli Linux lari var SUSE,Redhat,Mandrake...

Bize dusen gorev neler yazmak bilgileri aktarmak ve kullandirmaya ozendirici
programlar yazmak. Ulkemizin Parasini kendi yazilim sektorumuze kendi
insanlarimiza aktarmamiz lazim.

Murat Gezer