[Linux] Ynt: Re: FW: Linux gercekte bedava degil !!!

From: Orhan Berent (berent@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Mon 28 May 2001 - 14:40:09 EEST

Merhaba

sorunuzun özlü cevabi su oluyor,birincisi bu bir ekip isi,tek kisinin
gayreti ya da iradesiyle olacak bir is degil.ikincisi büyülk ölçüde ahlaki
idealizm gerektiriyor,karamsar bir bakis açisi oldu ama su zaman diliminde
egemen olan pragmatizm ile Türkiye'de böyle bir seyin olacagini ummak güç.

Almanya SuSe ile büyük ölçüde tasarruf edebilir,haberlerini aliyoruz bir
arkadasimizdan,sagolsun epey emegi de oldu,ama orasi bir baska disiplin,bir
baska bakis açisi.

Türkiye'ye gelince siz bir üniversite sunucularinda tabii ki Unix makina
kullanirsiniz (aklini oynatmis olanlar Neanderthal Teknoloji
kullanabilir,varmidir öyleleri bilemiyorum ) apache,sendmail,samba,listproc
bilimum GPL lisansli programlari kullanirsiniz ama bu baligin suda yasamasi
gibi normal bir olaydir,yani GPL'in önemini üst yönetime anlatmak için
tutupta sunuculari windoza çevirecek haliniz olmaz.Yani biraz uzun
cümlelerle anlattigim en siki MicroSoft'çu üst düzey yetkilisi bile
sunucularda Unix kullandirir basini derde sokmamak için,ama tabii
clientlarda bunu yapamaz.Masum olarak bunu savunanlar söyle der,eleman
sikintisi.Gerçektende üniversiteler ücret politikasi yüzünden eleman
tutuamazlar,hele Unix-Linux uygulamalarini çalistiranlari.Masum olarak
clientlarda Linux istemeyenler bunu öne sürerler,masum olmayanlar
ise....neyse

Orhan Berent