[Linux - 449] Re: [Linux - 440] samba kurulumu

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Thu 24 May 2001 - 14:16:36 EEST

Selam...

Burcin Ozpinar demiski;

> 2 gün once LAN uzerindeki diger bilgisayarlar (win98 , windows 2000 ) ile
baglanti kurabilmek icin samba kurdum ( version 2.0.7 ) kurlumus olarak
gozukmesine ragmen devamli problemle yasiyorum orn : share edilmis
klasorlere girerken acess sorunu , bazen share edilmis klasorlerin
gozukmemesi gibi ...

> acess sorununu kaldirmak icin =user secenegini share yaptim ama sanirim
birde homes kisminda degisiklik yapmam gerekiyor >bu konuda bana yardimci
olabilrmisiniz veya samba configirasyonuna yardimci programlar varmis swat
gibi sanirim ama bunlari >bulamadim boyle bir program onerebilrmisiniz
...Tesekkur ederim

KDE altinda KSAMBA diye birsey olamsi lazim, onu deneyin birde...Ama en
güzeli tabiki SWAT..

Swati calistirmak icin:
/etc/services. dosyasindaki swat TCP/901 .... satirinin önündeki diyez
isaretini "#" kaldirin

/etc/inetd.conf. dosyasindaki swat TCP/901 .... önündeki diyez isaretini
kaldirin

Sambayi tekrar calistirin,
init 1
init 2

Daha sonra Browserinizden ( root olarak tabiki ) serverinizin IP -nosuna
göre su satirlari girin
http://192.168.0.1:901/

901 = Swat icin ayrilmis PORT numarasi... Eger nornal user oolarak
girerseniz size root passwortunu soracaktir,,,biraz inceleme ile
bulacaksiniz..

erkaN

--
The linux philosophy is laugh in the face of danger.

L. Torvalds