[Linux] MS Stratejileri

From: Can Balioglu (cbalioglu@hotmail.com)
Date: Fri 18 May 2001 - 16:47:03 EEST

Herkese selamlar!

Ben Almanyada Münih Teknik Üniversitesinde bilgisayar bilimleri okuyorum. Ve geçen gün beni şok eden bi olay yaşadım. Bu sonbahardan itibaren microsoft belli pilot okullardan başlayarak (bizim okulda buna dahil) academic alliance altında bütün microsoft ürünlerini üniversite öğrencilerine sınırsız lisansla dağıtmaya başlıyor. (Bedava) Bunu nasıl bir yöntemle uygulayacaklarını bilmiyorum fakat acayip bir unix karşıtı kampanya başlattılar. Dün David Chapel bir konferans verdi ve her ne kadar unixi hor görmesede bir msçi olarak öyle bir ağız yaptıki inanın şaşılacak derecede çok unixçi arkadaş bile ms'i hoş görmeye başladılar. Ms burda tam anlamıyla bir pazarlama harikası yürütmeye başladı anlıyacağınız. Dün 20 kişilik bir yarışma grubuyuz ve hepimize xp'den tutun visual studio .net'e kadar herşeyin "şimdilik" geçici sürümlerini verdiler ve bir kaç ay sonrada full sürümlerini vereceklerine dair söz verdiler. Bu kadar farklı bir işe gireceğini ms'in hiç tahmin etmezdim. Sanırım linux'un ne derece tehlikeli bir r
akip olduğunu yavaş yavaş görmeye başladılar ve çaresiz yapmayı isteyecekleri son şeyleri yapmaya başladılar ama bize yarıyo tabii :)

Yanlız itiraf etmeliyimki bazı konularda da linux ve unix hakkında dedikleri ve hak verdiğim gerçekler vardı. Büyük bir ihtimal yakında türkiyede dahil bir çok bölgede bu olaya başlıycaklar ve dengeler bayağı bi değişebilir.

Son bir söz daha... .Net dedikleri olay gerçekten her ne kadar javadan sömürme gibi gözüksede biçok yenilik içeriyor. Ilk kez ms'in kendi sınırlarını bi yerden çalmadan çırpmadan aştığına şait oldum.

Herkese iyi çalışmalar!