[Linux] Re: MS Stratejileri

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 18 May 2001 - 17:25:21 EEST

--- Can Balioglu <cbalioglu@hotmail.com> wrote:
> Herkese selamlar!
>
> Ben Almanyada Münih Teknik Üniversitesinde bilgisayar bilimleri
> okuyorum. Ve geçen gün beni şok eden bi olay yaşadım. Bu sonbahardan
> itibaren microsoft belli pilot okullardan başlayarak (bizim okulda
> buna dahil) academic alliance altında bütün microsoft ürünlerini
> üniversite öğrencilerine sınırsız lisansla dağıtmaya başlıyor.

Iyide XP ile birlikte, bizdeki sifre sorma isi onlarda da basliyor.
Bundan sonra her onune gelen artik kopyalamayacak, bu da bilinmeli.

> dedikleri ve hak verdiğim gerçekler vardı. Büyük bir ihtimal yakında
> türkiyede dahil bir çok bölgede bu olaya başlıycaklar ve dengeler
> bayağı bi değişebilir.

Sonra ne olacak ? TRT Bile Linux hakkinda bir seyler konusmaya basladi.
Programci arkadaslarin acemi acemi RH7.1 kurmalari bile guzeldi. Simdi
yiyecekler Signal 11'i diye icim ciz etti durdu.. Bu ulkede iki kisinin
buyuk gayretleriyle (Digerleri de elbette cok buyuk katkilarda
bulunmuslardir, fakat bu ikisi, hasbel kader veya bilincli, Linux'u
tanitmaya ulkemizde en buyuk katkilari yapan insanlardir, Sn. Akgul
Hocamiz ve Gorkem Cetin) baslayan tanitim bugun nerelere geldi bir
gorun.

> Son bir söz daha... .Net dedikleri olay gerçekten her ne kadar
> javadan sömürme gibi gözüksede biçok yenilik içeriyor. Ilk kez ms'in
> kendi sınırlarını bi yerden çalmadan çırpmadan aştığına şait oldum.

Bir hayvani kesince, cabucak bakarsaniz, yuregi biraz tekler, tekler,
sonra birden hizla cirpinmaya baslar. Bu anda tum vucudu sarsilir,
titrer, tekme atar vs. Bu durumda bir tavugu serbest biraksaniz, 2-3
metre ziplayabilir. Iste MS'nin durumuda bu. Son kozlarini oynuyor.
Kaybedecek, buna mahkum, cunku karsisinda hic bir sekilde
basedemeyecegi bir grup var. Corel olsaydi gider satin alirdi, IBM
olsaydi ittifak yapardi ama su an yapabilecegi hic bir sey yok. 0
Buglu, telepati yetenegiyle calisan programlar dahi yapsa bu grubu
karsinda bulacak. Beni tavlasa, Murat KOC bayragi eline alir, onu
tavlasa listedeki digerleri. Ticari gayret de yok. WinXP bedava olsa,
bizimkinin kaynak kodu bile bedava. Kanunlara siginsa, Patent vs.
diyerek, hangi ulkenin sinirina ulasabilir ? Yani MS her yerden kismis
halde. Peki ne yapacak ? Realiteye uyacak, bir sekilde Linux'la
gecinerek yasamayi ogrenecek. Bir yil Linux liste basi bir yil onlar
vs. boyle gidecek. IIS'in Linux versiyonu cikacak. NT altinda squid
kullanabileceksiniz, MS yamasiyla. Kendi serverlerinde Linux
kullanacak. Apache'ye modul yazip open_source olarak yayinlayacak vs.
Sonrasini bilemiyorum. Fakat MS silinmeyecektir, bunuda biliyorum.

Saygi ve sevgiler..