[Linux] Re: dns-forward

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 16 May 2001 - 18:13:24 EEST

iA> sen dns server olarak local dns srver'ini kullandıgına emin misin? eger
iA> dialup ya da herhangi bir sekilde dhcp kullanıyorsan /etc/resolv.conf
iA> dosyasını overwrite eder.

Hayir dialup bagli degilim. masq yapan makinada dns server da var. Ben ic
agda baska bir linux üzerinde denedim. Ona deneme makinasi diyelim named i
calistirdim. resolv.conf'a kendi ip'sini yazdim. forward islemini denemek
icin sadece...

iA> nslookup dediğinde hangi srver'a baglanmaya calışıyor ? eger local DNS
iA> kullanıyorsan, "ndc reload" ettiginde ne gib reply alıyorsun?

nslookup dedigimde 172.20.1.17'ye baglaniyor (deneme makinasi), onun
üzerinde forward denemistim. LAN'daki dns server 172.20.1.6 , nslookup'ta
server komutu ile 1.6 'ya sorabiliyorum. Ama ben 1.17'ye bir dns kurup onun
1.6'ya forward yapmasini denemek istemistim. 1.17 nslookup'ta bana prompt
veriyor ama hicbir isim cözme islemi yapamiyor.

Pardon biraz karisik anlattim galiba, benim deneme yaptigim 2. makina
172.20.1.17 , normal calisan dns server da 172.20.1.6. Ben 2. makinada
named'i calistirmak istiyorum ama onun dns sorgularini 1.6'ya forward
yapmasini istiyorum.

tesekkürler

--
 Alper Oguz    alperliste@showtv.com.tr