[Linux] Re: Unable to locate the server

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 15 May 2001 - 16:20:42 EEST

--- Bayram <aktif@messageasap.com> wrote:
> nedeni iss'nin dns'ini bulup yazmam gerekliymiş /etc/resolv.conf
> dosyasına peki ben iss'min dns numarasını nerden anlayacağım ? bunu
> bulmada bana yardımcı olursanız sevinirim.
> saygılarımla
> bayram

Selamlar...

DNS adresi bulunmasi gibi isler icin ugrasacaktikta niye Linux kurduk ?
basitce tum dagitimlar named ve root-serverlerle calisan bir ceche-only
name server'e sahip. Bunu yuklersiniz, kendi DNS'iniz olur,
ugrasmazsiniz onun bunun DNS'iyle. Ardindan gider dilediginiz yerin
DNS'ini ogrenirsiniz:

nslookup -q=ns iss-adi.com

Boylece gidip DNS Aramaktan kurtulursunuz. Eger gerekiyorsa, kesin
calisacak DNS adreslerini /var/named/named.ca dosyasinda
bulabilirsiniz. Bunlardan herhangi birini resolv.conf'a yazip sonuc
alabilirsiniz. Sistem hizli olsun diye ISS'nizin adreslerini
kullanmanizi tavsiye ederiz, ama boyle basit seyler icin uzulmeyin,
Linux sahibi olmanin nimetlerinden faydalanin. Elinizden bu da
gelmeyince, insanlar size "Yahu bir DNS'i bile kendi bulamiyor vs."
filan derse, /etc/ppp/options dosyasina usepeerdns ekleyin, ISS'nizin
atadigi DNS'leri kullanin..

Linux kullanan mutlu azinliga dahil olmanin keyfini cikarin..

Saygi ve sevgiler..