[Linux] Ynt: slackware'da ses karti

From: Yıldırım Karslıoğl (ykarslioglu@superonline.com)
Date: Fri 20 Jul 2001 - 19:48:01 EEST

Merhabalar,

Önerecegim çözümün güvenlik açisindan bazi sakincalari olabilir mi
bilemiyorum. Ancak siradan bir kullanici olarak login oldugunuzda ses
kartinizin kullandigi bazi aygitlari (yani /dev dizini altindaki bazi
dosyalari) okuma-yazma-çalistirma yetkiniz olmadigi için bu hatayi
aliyorsunuz.

Root yetkileri ile login olduktan sonra su komutlari verirseniz sorununuz
çözülecektir:

chmod 777 /dev/dsp
chmod 777 /dev/audio
chmod 777 /dev/mixer

Ayrica KDE' nin CD çalicisini kullanabilmek için; sembolik baglanti ile
/dev/cdrom aygitina bagli olan dosyanin (örnegin benim sistemimde /dev/hdd)
erisim yetkilerini de benzer sekilde düzenlemeniz gerekecektir.

Bunun için chmod 777 /dev/hd* komutunu verin. (Yildiz' in oldugu yere cdrom
sürücünüze karsilik gelen aygitin harfini yazmalisiniz).
Primary slave /dev/hdb
Secondary master /dev/hdc
Secondary slave /dev/hdd

Tekrarlamak istiyorum. En son komutu "*" isareti olan durumda vermek
güvenlik açisindan istenmeyen sonuçlar dogurabilir ancak tek veya birkaç
kullanicili (ev sistemleri) için bu gözardi edilebilir gibi geliyor...

Not: Eksik bilgi ya da yanlis yönlendirme varsa listedeki tecrübeli
arkadaslarin tekzibini rica ediyorum.

Kolay gelsin...
Dr. Yildirim Karslioglu

GATA Patoloji Anabilim Dali Uzm. Ögc.