[Linux] Re: Debian

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 19 Jul 2001 - 13:35:28 EEST

Selamlar..

--- Tufan_Şen <tufan@itu.edu.tr> wrote:
> Hiç kullanmamış olmama rağmen affınıza sığınarak bir yorum yapmak
> istiyorum.
> Bence deb paketlerini kullanmanın çok büyük avantajları olsa idi
> bugün en
> çok kullanılan dağıtımlar RPM yerine deb kullanırdı. (Bu görüşüme
> kimse
> katılmak zorunda değil tabiki.)

Bu dusunce ile, daha iyi olmasaydi Windows kullanilmazdi ifadesi
paralellik ifade ediyor gibi. .deb'in pek cok ekstra ozelligi vardir.
Debian kaynaklarini incelediginizde hakikaten daha fazla profesyonellik
ve disiplin gorursunuz. Inanin, efsanevi Alman disiplini ve "Das Is
Norm" dusuncesi debian'i en kararli dagitimlardan biri haline getirir.
Ama bu digerleri kotudur demek degildir elbet.

Her dagitimin ozgun iyi taraflari ve kotu taraflari olacaktir. Ama
Linux dunyasi icin en onemli olan, bir uygulamanin digerine zahmetsiz
tasinabilmesidir. Bu da sanirim asilmis durumda. Yani, .deb de olsa,
.rpm veya .tar.gz de olsa program kuruldugu sistemde calisabiliyor ya,
onemli olan bu. Ya takim tutar gibi hosunuza gider herhangi birini
kullanirsiniz, yada oturur inceler hepsini, ozel ihtiyaclariniza uyan
bir tanesini secersiniz. Yada benim gibi, elinizde sadece RedHat
CD'leri vardir, bocek yuvasi demeden mecburen kullanirsiniz. Bu size
kalmis. Sonucta hepsi Linux.. GPl oldugumuzu hatirlarsak, birini
digerine cevirmenin cok zor olmadigini farkedersiniz.

Saygi ve sevgiler..