[Linux] Re: Debian

From: Imran Geriskovan (imran.geriskovan@ims.com.tr)
Date: Thu 19 Jul 2001 - 14:27:55 EEST

Vasfi Uysal wrote:
> merhabalar
> Debian dan soz acilmisken , Turkce destegi (turkce isletim sisteminden
> degil karakterlerin yazilip okunabilmes ) ne durumda ???

Konsol için seçim hakkı veriyor size. Kurulumda "tr" seçiyorsunuz sonra problemsiz.
X için boyle bir seçenek yoktu 2 sene önce ama daha önce burada ve başka yerler
"X nasıl de Türkçe kullanırım" sorularına gelen cevapları aynen uygulayarak
TR desteği sağlıyorsunuz. Hatta bir ara xttft True type font server kurarak
windoz un fontrarının aynen aktarmıştım. Çok da güzel olmuştu.
Ama bunun debian olmayla bi alakası yok. Yani debian a özel bir Türkçe desteği
prosesi yok. Bildikleriniz buradada geçerli.

Imran