[Linux] Re: ICMP'leri engelemek

From: Mustafa OZBAKIR (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Thu 12 Jul 2001 - 09:16:31 EEST

Hello Burak,

Thursday, July 12, 2001, 8:53:02 AM, you wrote:

BD> Bu bicimde sifatlar yakistirmak listede bir suredir mesajlarini
BD> okudugum Sn. Ozbakir'a yakistiramadigim bir tutum. Arkadasi cok iyi bir
BD> bicimde taniyor olsaniz bile durumu burada bu bicimde ortaya koymaniz
BD> listeyi alevlendirmek disinda bir ise yarayamiyor.
haklsiniz bunu ozelde iletmeliydim kendisine ama uyarida bulunmak
istedigim sizlersiniz..

> [...]
BD> yardimi eder, elimizden gelen destegi veririz. Bilgiyi nasil
BD> kullanacagi,
BD> bilginin sahibinin insiyatifinde ve sorumlulugundadir. Kimseye, "hayir,
BD> bu sorunun yanitinda alacagin bilgi tehlikeli olabilir" diyemeyiz. Zaten
BD> desek bile bu bilgi Internet uzerinden kolayca temin edilebilir olacagi
BD> icin RTUK'cu zihniyet ile kendimizi ayni kefeye koymus oluruz.

BD> Bildiklerimizi paylasalim, bilmediklerimizi ogrenelim. Tum bunlari
BD> yaparken elimizdeki bilginin art-niyetle ya da baskalarina zarar verecek
BD> bicimde de kullanilmamasini saglayalim...
bende bu nedenle ve arkadasin baskalarina zarar vermesinden cekindigim
icin boyle bir seye karsi ciktim..simdi genelleme yapacak olursak
hangi birimizda bo nun linux clienti var..(ve bir insan neden
arkadasinda izin almadan onun ip portlarini tarar-bu zihniyet meselesi
işte)
BD> Ucuncu maddede yazdiklarinizi bu nedenler ile saglikli ve dogru
BD> bulmuyorum.
bakin ayni arkadasin linux guvenlik grubunda XXX.XXX.XXX.XX/32
seklindeki bir blogtaki /32 neden oraya konuluyor seklindeki soruya
cevap yazmak istedim ki (ne yazıkki kisisel kizginligimdan-keske
yazsaydim) yazmamak gibi bir gaflette bulundum.işte hatam bu..ama
digerleri hakkinda biraz daha ince dusunmenizi isteyecegim saygiyla..
BD> selamlar, iyi calismalar,
BD> -bd

kolay gelsin..

--