[Linux] Liste yoneticisine

From: Ayse Sanli (ayse@tapu.gov.tr)
Date: Thu 05 Jul 2001 - 19:17:22 EEST

Merhabalar,

Liste yoneticisi Berk Demir'in gecen gun acmayi dusundugunu soyledigi
diger listeler "ozellikle linux-guvenlik" ile ilgili kararin ne zaman
uygulanacagini ogrenmek isterim.

Makinamiz dun aksam 18. den sonra bir kisinin "cok SIKILMIS " olmali ki
ana sayfaya bored.gif isimli bir gif file yerlestirmesi ile saldiriya
ugramistir.
Her zamanki klasik davranislar dan olacakki tum loglar vb izler yok
edilmis ve cikilmisti. Ve herzamanki davranislardan yine kisi son olarak
yaptiklarinin izlerini silememisti :)

Bu durumda ilk girisin nasil olabilecegi konusunda fazlaca bir bilgim
yok. Sadece eski durumuna getirmek le yetindim. Belki tripwire ile
farklara bakarim, yada bir baska yeni makina devreye girer.

Ancak bizim daha basit ce guvenlik konularini ogrenmemiz icin daha rahat
davranacagimiz bir liste olmali. Disarida okudugum kadari ile kisiler
makinamda linsniffer diye bir prog. buldum... buda nedir? diyebiliyorlar.
Ancak sanirim guvenlik acisindan sakincali bulup biz rahatca soramiyoruz.

Bir haritaci olarak (ustelik 83 uni. mezunu..) bu listede bazi konulari
ilk kez okumus oluyorum ve bazilarini anlamak ta zorlaniyorum. Herseyi,
internete ve bu tur listelere ragmen kendi kendinize ogrenmemiz olasi
degil.

Bir ara makinaya snort kurmustum ancak baska bir makina olmadigi icin ve
yuk getirdigi icinde kaldirmak zorunda kalmistim. Ve ayrica display
ettigim ciktilarda fazla ca bir sey ifade etmemisti. Simdi yine baska bir
makinaya snort kurmaya calisiyorum.

Simdilik internet cikisimizi boyle saglamak zorundayiz... umuyorum ki bir
sure sonra daha guvenli kalici ve iyi durumda olacagiz.

Biraz canim SIKILDIGI icin de bunlari yazma geregi duydum.

 Saygilarimla
Ayse