[LINUX:24154] Re: swap problemi

From: Murat Koc (muratkoc@muratkoc.com)
Date: Thu 18 Jan 2001 - 00:23:02 EET

Selam,

> iyide bu sisteme gore degisir arkadaslar murat netscape acmakdan bahsediyor
> ben ise server dan bahsediyorum:)
> Linux`u bazilarimiz desktop bazilarimiz server olarak kullaniyor ihtiyaca
> gore degisir.Desktop ise sorun yok ama Server ise Memory=Swap alani ise
> yaramicakdir yaramadigini kendim RH 6 uzerinde yasayarak ogrendim.

olayi kisisel hale getirmenin bir anlami yok. Oncelikle soylediklerimi iyi
anlamaya calis. Yazdiklarimi okursan 512MB li ve asiri yuklu serverlar
uzerinde ki bunlar file, dns, nis, mail, database ... gibi fazla miktarda
serverin tek makinada oldugu aletlerdi.

Once yazilanlari okumaya calis. Ki sunu da rahat rahat soyleyebilirim ki cok
cok cesitli serverlarin oldugu cok fazla miktarda cluster sistemleri de dahil
olmak uzere bir suru server kurdum ve halende kuruyorum. Bunlari sayisinin
senin kurduklarindan kat kat fazla oldugunu sen de ben de biliyoruz.

Desktop sistemden bahsetmedim server sistemden bahsettim. Cok arzu ederseniz
de neden swap in o kadar fazla olmasinin gereksiz oldugunu LRU, Demand
Paging, swapin nasil calistigini ne oldugunu cok ayrintili bir sekilde yazip
anlatabilirim. Dogan in (Dogan lutfen yanlis anlama) soyledigi gibi database
server olarak kullansan bile 128Mb ram icin 400MB ram ayirmak yine gereksiz
olur nedenlerini ise anlatmaya kalktigim zaman page ve buffer cache lerinden
tut da dirty page lerin niye nasil belirlendiginden 2.2.x serisi ile 2.4.x
serisi arasindaki farklara kadar daha dogrusu neredeyse butun VM i anlatmam
gerekir. Isterseniz anlatirim ama bir maile sigacagini sanmam. n ay once
seminerde anlattiklarimi dikkatli dinlese idin bilinen olarak 2 kat oldugunu
ama benim hatta aynen boyle ornek vermistim 64MB icin yaklasik 90-100Mb swap
ayirdigimi da hatirlardin!

Butun yukardakileri anlatirim dedigim icin de simdi yine ukala konumuna
koyarsin beni.

Ama boyle kisisellige varan davranis ve sadece kulaktan dolma arastirmaya
dayali olmayan bilgileri karsima surerek beni lutfen rahatsiz etme ve
zamanimi calma bugune kadar ozellikle VM basta olmak uzere linux temelli
konularda belli bir bilgi birikimim oldu ve burada ben birkac kisiye bile
olsa yardimci etmeye calisiyorum millete laf yetistirmeye degil. Yazmaya
basladigim openldap(netscape roaming), devfs kurulumu, 2.4.x icin kernel
derleme, microcode ... gibi dokumanlarin hepsini senin gibi kisilerin
verdigim cevaplara karsi bu sekilde bilip bilmeden ve tamamen gereksiz bir
sekilde karsilik vermesi ve sinirimi bozmasi yuzunden surekli olarak
"kahretsin niye ugrasayim bu tur adamlar icin birseyler yapmaya" diyerek
birakiyorum ve bu sekilde sen ve senin gibiler yuzunden en azindan benim
yazacagim ve bir-iki kisinin bile isine yarayabilecek nitelikte olan
dokumanlar eksik kaliyor. Boylece sadece bana degil diger insanlara da zarar
veriyorsun.

Madem bu kadar derin bilgin otur birkac sey de sen yaz insanlar senin
bilgilerinden yararlansinlar.

Bunlari da soyledim diye ister ukala yerine koy veya baska birsey zerre kadar
umrumda degil.

NTFS de yaptigin gibi bu konuda da beni bu sekilde oyalama karsisindakinin
yazdiklarini bile dogru duzgun okumayan birine fazla birsey anlatabilecegimi
sanmiyorum.

Yine burada bir polemik filan da baslatmak istemiyorum o yuzden eger yukarda
anlatirim dedigim seyleri anlatmami istersen listedeki bircok kisinin
yararina olacagi icin buraya yazarak anlatirim yok eger diger yazdiklarima
cevap vereceksen "BANA OZELDEN YAZMANI RICA EDIYORUM"
Ama yeter artik benim zamanimi calma boyle gereksiz cevaplarinla senin
gereksiz maillerine ayiracak kadar cok vaktim yok benim.

Eger ilerde de verecegim cevaplara bu sekilde anlamsiz cevaplar ve
satasmalarda bulunacaksan lutfen benim bu listede benim yazdigim hicbirsey
hakkinda yorum yapma.

Listede kimseyi kirmak veya kotu duruma dusurmek veya bak oyle degil boyle
diyerek bilgisi ile alay etmek gibi bir niyetim yok ama sen ve senin gibiler
yuzunden nerede ise boyle bir imaja sahip oldum.

Bu maile karsi atacagin yukarda anlatirim dediklerimi anlat demen disinda
verecegin cevaplarin hicbirine ozele yollamadigin surece cevap vermeyecegim.

Liste uyelerinden bu gereksiz mail ozur dilerim.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC