[LINUX:23678] Re: FAQ? saol ya!!..

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Mon 08 Jan 2001 - 17:31:22 EET

On Saturday 06 January 2001 03:10, you wrote:
> [...]
>
> ama maalesef, uzulerek fark ettimki, bu listede bencil, ve ukala o kadar
> cok insan var ki.. evet.. mesela, bu maili Sayin Hakan Koseoglu'nun maili
> uzerine atmaya karar verdim... ne yazdigini hepiniz biliyorsunuz.. belki
> yorum farki olabilir, ama benim anladigim, - Linux'u bilen bilir, bilmeyen
> ( bilemeyen ) ölsün...
> bana neyi hatirlatiyor, tahmininiz gibi, 'liberal ekonominin' meshur
> slogani.. - Birakiniz yapsinlar, birakiniz gecsinler!
> yani turkcesi, kapitalist ekonomilere uyarlanmasi;
> -kazanan kazansin, kazanamayan ac kalsin!..

Yaw aslinda sen de haklisin tabii,

Yani sayin listenin, sayin ukala, cok bilmis ultra bencil uyeleri, ne isiniz
var olm sizin burda. Siz esek gibi calistiniz, gunlerinizi iki kelime ogrenip
3 kofigurasyon yapabilmek icin harcadiniz, tum bunlar yetmiyormus gibi hic
ustunuze vazife olman adminlik isleri ile yuz goz oldunuz. Hatta hatta elalem
sevgilisinii alip o kafe senin bu sinema benim gezip tozarken siz bin bir
hatun kisye (tabi bu duzene dayanabilen bir tane varsa) yalan uydurup turkce
dokuman yazmak icin vakit ayirdiniz.

Bide hic utanmadan listedeki sorulari cevapliyorsunuz.

Bak arkadas ne guzel izah etmis. Cevaplama, ne durtuyor seni? Sanane elalem
win bilmemneye ne kadar lisans ucerti odemis, senin ulkenin shu kadar milyon
dolari yurt disina lisans adi altinda hortumlanmis, arizalar yuzunden TCO
bilmem nereye firlamis, hatalar yuzunden shu kadar down time olmush, bu kadar
veri kaybedilmis. Senimi gerdi ? Sanane ha sana ne? Otur oturdugun yerde.

Hem admin madmin diyorsun, yokmu senin isin gucun, butun islerini halletinde
birde elalemin Linux sorunlarina cevap vermesimi kaldi ?

Neyse bu kadar kinaye yeter sanirim.

Gelelim isin dogrusuna

Oncelikle, burdaki bir cok arkadasin (ki seni hic baglamasa bile) cok ciddi
sorumluluklari var, butun o tantananin arasinda liste araciligi ile yardimci
olmaya calisiyorlar. Kisaca burda ucretsiz olarak aldigin servis (ki olup
olmadigi tartisilir) insanlarin surdan burdan arttirdiklari vakitlerle
saglanmaktadir. Dahasi burda verdigi cevaplar icin hic kimse 5 kurus para
kazanmiyor.

Ha bunun disinda atladigin cok ama cok onemli bir konu varki oda GNU / Linux
camiasinin temel yapisi.

Bak arkadasim, GNU / Linuxun temel direklerinden biri BILGIDIR. Biz her turlu
bilgiyi tutup senin kafana yerlestiremeyiz, yada her ihtiyacin olan bilgiyi
biryerlerden bulup uretemeyiz. Ufak tefek bir dokumantasyon projesi yaptik
daha 3 te 1 ya bitti ya bitmedi. Insanlar ellerinden geldigi kadari ile
zaman ayirip digerlerine yardimci olmaya calisiyor. Bir zamanlar altavistada
yoktu bilgiyi samanlikta igne arar gibi arardik. Simdi ortalik masallah zebil
gibi dokuman kayniyor. Biraz ilgi gostererek sanirim arzu edilen dokumana
ulasmak mumkun.

> bu listede karsilastigim manzara bu.. kim genel bilgi duzeyinin altindaysa
> mutlaka listeden birileri bu maile karsi birseyler yazma ihtiyaci
> duyuyor...

Gelelim listede rahatsiz oldugunu belirtigin tavra. Bak guzel arkadasim,
burdaki adamlar bilmem kac senedir, network tu server di, clienti,
windowsumun screen saveri calismiyordu derdiyle urasmaktan artik kayisi
koparmis vaziyetteler. Dahasi zaten bu camianin dunya capinda yerlesmis bir
kulturu var. Dunyada ki butun teknik konulu listelerde bu hafif ukala
tavirlar vardir, sadece bizim listeye ozel bisi degilki. Asil sen dua et ki
/. tadinda yerlerle takilmiyorsun. Adami direkt LUSER diye ipe gotrurler.
Ozetle yazilan her maili, verilen her cevabi kendi kisiligine alinip, RTUK
kurallarina gore yorumluyacaksan isin zor, dahasi her maili (mesela bunu) da
okumak zorunda degilsin.

> [...]
>
> neyse..
>
> belki bir fikir ama, kimsenin bu listeyi sahiplenmeye hakki yok.. eger
> 'super' ileri seviyede bilgi danismak istiyorsaniz, ileri linux
> kullanicilari diye bir list olusturmak hicte zor degil..
>
> ben hala redhat 6,2 yuklu sistemime icq kurabilmis degilim. ve bunu
> sorabilcegim kisilerin bu listede oldugunu bile bile.. neden? cunku bu
> listenin ise yaramasini engelleyen bir suru insan var.
> bu benim ne ilk listem ne de son. ama karsilastigim en 'bencil' site..
> tum linux kullanicilarinin boyle olmadigini umar, herkesten ozur dilerim...

Ha gelelim shu liberalizm falan fisman geyiklerine.

Sen alican 17 milyon satirlik isletim sistemini, programlari, dokumani belese
kullanican, sonrada sirf arkadaslarina muhabbet edemiyorsun diye, camianin
turkiye cephesini sirf senin tarzinda iletisim kuramiyor diye tohmet altinda
birakicaksin. Adama YUH derler.

Kapitalizmmish POH. Sen biliyormusunki bir cok Amerikan kurulusu
GNU / Linux = Komunizim deyip hop oturup, hop kalktigini ? Sen biliyormusunki
M$ tan telefon yada e mail yardimi ile teknik destek almanin kaca patladigini?
Sen biliyormusun GNU yuzunden, OSS yuzunden IT sektorunun yapisinin tamamen
degistini ? Sen biliyormusun ki 3. Dunya ulkelerinin (basta Latin Amerika
ulkeleri olmak uzere) BSA ve digerlerinin baskisindan GNU / Linux sayesinde
kurtuldugunu.

Liberalizme felan ihtiyacimiz yok. Bu bilgi birikimi bize gokten zembille
inmedi, deliler gibi calistik, ugrastik kendimizi bu ise verdik, iyi kotu bir
bilgi birikimi sagladik.
Oyle zannetigin gibi kimse bizi birakmadi, biz basirdik GNU / Linux
kullanicaz diye. Insanlari ikna etmek icin calistik, yardim ettik, dokuman
yazdik.

Ama nerden bileceksin ? Senin derdin ICQ kuramamak, sirf derdin buysa sana
diyeyim Mandrake Linux 7.2 icinde tas tamam 5 tane instant messaging client i
var. Birisinden birisi elbet isine yarayacaktir.

Kazanan kazansin, degil sayin arkadasim, ogrenen ogrensin, aha isletim
sistemi, aha esek yukuyle dokuman, yetmiyorsa al sana Liste hepsi bedava. Ha
dahada ogrenemiyorsan, kusra bakma simdilik sadece programlar icin patch
yaziyoruz...

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator