[LINUX:21042] Sun Sparc daki sorunum hala devam ediyor. :(

From: Akif CEYLAN (ceylan@electra.science.ankara.edu.tr)
Date: Wed 25 Oct 2000 - 10:46:27 EEST

Daha evvelde msj geçmiş idim ama çok fazla açıklamada bulunmamışım herhalde
biraz daha ayrıntılı bilgi ile sorunumu iletiyorum.

Sun sparc makina üzerine kurulmuş olan Red Hat (linux 2.212-42) eski bir
versiyonu
var idi, bi şekilde makina çöktü. Sistemin ne root şifresi var elimde
nede root veya boot diskleri. Makina açılırken ilk başta

' EXT2-fs error(device sd(8,1)) :ext2_read_inode:unable to read inode
block - inode: 56459 block: 131076 '

şeklinde 4 yerde hata veriyor ve ' Kernel Panic no init found ..... ' deyip
kitleniyor.

Şuan sisteme daha önceden whole partition olarak tanımlanmış /dev/sda3 den
single
user olarak giriyorum ve gördüğüm kadarı ile sistemdeki SCSI hard disklerin
partitionalrını felan
görebiliyorum ama sisteme niyeyse Read-Only olarak giriyor ve herhangi bir
değişiklik
hakkı vermiyor bana.

    Bana sisteme full access girebilecek bir metod veya yukardaki hata
mesajlarını elimine etmeme yardım edecek bir yöntem önerebilirseniz çok
yardımcı olursunuz.
 Şimdiden herkeslere yardımları için teşekkür ederim

Akif CEYLAN

E-posta: ceylan@electra.science.ankara.edu.tr