[LINUX:21040] Re: pppd

From: Tanju Aktug (aktugt@hipokrat.org)
Date: Wed 25 Oct 2000 - 10:45:34 EEST

Listenin en çok sorulan sorularından birisinin yanıtını bir daha ve
geniş olarak verelim.

Hakan Koseoglu wrote:

> [...]
              ^^^^^^^ ^^^^^
PPP başlayınca sistemlerin birbirine tanıtım yapmasını sağlayan
protokollerden birisi PAP. PPP "eşit" sistemlerin bağlanması için
yaratılmış bir tasarım. Yani her iki sistem de birbirinden PAP ile
tanıtım isteyebilir. Başka bir deyiş ile, ev kullanıcısı olarak,
ISP'nizin makinasından size PAP tanıtımı yapmasını istemeniz teknik
olarak olası... Ancak uygulamada ISP'lerin hiçbiri size bu tür bir
"eşitlik" olanağı vermeyecektir. "Remote system" kendini size
tanıtmayacaktır. O nedenle sizden PAP bağlantı isteyen ISP'ye baglanmak
icin de olsa, /etc/ppp/options dosyasına PAP içeren bir satır
yazmayın...
Sizin option'larınız arasında PAP olmasa da, karşı taraf PAP tanıtımı
isteyince pppd programı /etc/ppp/pap-secrets dosyasindaki kullanici-adi,
sifre bilgileri ile PAP tanitimini yapar. Yapilacak is yalnizca
/etc/ppp/pap-secrets dosyasina uygun bilgileri içeren bir satir
yazilmasidir. ilgili dosyanin ilk satiri neyi, ne biçimde yazacaginizi
anlatir.

Tanju Aktug